Fredag - Bebisar o Au pair möte

Som ni vet är min hostmom gravid i 8:e månaden. Bebisen är planerad att komma den 6 september. Men igår var Andi på läkarundersökning igen o de kanske kommer behöva göra ett kejsarsnitt o ta ut bebisen lite tidigare än den 6 september. Inget är säkert ännu, då de behöver göra ytterligare ett ultraljud. Men just nu så ligger babyns huvud fel o det kan göra att de kan bli komplikationer under en vanlig förlossning. När lillkillen Cameron föddes hände nämligen detta o för att motverka att det händer igen så kanske de kommer behöva göra kejsarsnitt. Men inget är bestämt som sagt, men om det blir ett kejsarsnitt så kommer det nog ske någon gång efter att vi kommer hem från campingsemestern.

Igår var även mitt första Au pair möte :) Varje månad behöver man gå på ett litet möte med andra au pairer i området o möta sin LCC (kontaktperson från au pair organisation). Så igår möttes gruppen på ett litet uteställe här i närheten. Var ritkigt trevligt o jag träffade två andra svenska tjejer, alltid lika trevligt. O en massa andra trevliga au pairer såklart. Problemet är ju bara att alla som man verkligen tycker är trevliga o som man lätt hade kunnat spendera lite tid med, åker hem snart. Men bytte lite telefonnummer o hoppas kunna möta några av tjejerna snart igen. Lite synd bara att jag åker till Cape May redan imorrn bitti, för annars skulle jag ha hängt med några av au pairerna till New York. Men det får bli en annan gång ;)

Min Hostmoms fina status imorse! Det är ju trevligt att man uppskattas :)


Kommentarer
Jasmine

låter verkligen som om du har hamnat i en jättebra familj. CC verkar ändå vara en rätt bra organisation, även om man har hört dåligt om de. Men det verkar som om det är de som ändå har mer information än vad STS har.

2009-08-14 18:27:59
URL: http://jasmineisaksson.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0