Fredag - New Jersey

Utflycktsdags! Idag tog jag o Andi med barnen till New Jerseys kust för o njuta lite av det underbart fina vädret på en av de finaste stränderna jag har sett. Vi åkte dit med Andis mamma o en av kusinerna, som faktiskt kallas "Kaka", något som hon tyckte var jättekul när jag berättade vad det betydde på svenska =P

På stranden mötte vi upp de resterande 3 kusinerna som jag inte mött ännu o deras mamma (Andis svägerska). Alla var så himla trevliga. Jag har upptäckt att amerikaner i övrigt är väldigt gästvänliga o trevliga faktiskt. Vi mötte flera andra familjer på stranden där, o jag blev även introdicerad till en annan Emelie, som också var 19 år o som pluggade på skolan som ligger bara nån kilometer från vårt hus. Så jag fick hennes nummer o facebook :) Vore sjukt kul o få lite amerikanska kompisar också! Så får se om vi kan mötas någon gång för en kaffe (som jag inte dricker) eller något liknande.

Dock var jag låååångt ifrån poppis hos min treåring Shane idag. Den tjejen kan vara så sjukt envis ibland o idag visste jag verkligen inte var jag skulle ta mig till. Hon blir skitförbannad om man inte gör som hon säger, o jag råkade visst hjälpa henne med något hon inte ville ha hjälp med idag på stranden. O efter det var hon arg som ett bi. Jag fick absolut inte komma närmre än två meter ifrån henne, o ännu mindre röra henne. O detta är lite svårt o hålla efter när man har ansvar för henne på en stor strand med höga vågor. Men skit var hon var arg på mig. Visste verkligen inte vad jag skulle ta mig till. Hon kan i vanliga fall vara riktigt envis o så sjukt mammig o börja skrika utan större problem men idag var jag hennes värsta fiende. Herregud, ni ska se hennes mördarblick in real life - den är inte o leka med!



Men självklart är hon supermysig ibland också. Men idag var jag inte "her friend Emelie"...


Några få bilder från Stranden idag :)








Kommentarer
Daddy

Shane ser nästa ut att vara släkt med Svenneheims

med den blicken!!

2009-08-11 07:44:48

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0