Lördag - Swimming on the parkinglot

Förlåt för dålig uppdatering idag. Klockan är bara 5 här, men hemma är klockan redan 11 så det blir en sen lördagsuppdatering.

Är äntligen hemma igen :) Hade en riktigt mysig vecka i Cape May men det är samtidigt skönt o vara tillbaka. Igår, sista dagen på semestern, cyklade jag ner till "city" o kollade in den svenska affären. Vet inte om det var så svenskt egentligen, allt kändes ganska överdrivet på nått sätt =P Det fanns jättemycket glassaker, så som skålar, ljuslyktor o annat. Men det var få saker som var Kosta Boda eller Orrefors, utan det mesta var mer billiga glassaker. Det fanns sjukt mycket hemska broderade saker. Som om vi svenskar någonsin skulle ha en massa sånt i våra hem?! Men det fanns också, Pippi dockor, små midsommarstänger, böcker från Sverige, små söta tomtar, glas då såklart och de spelade även svensk dansband i butiken. Var lite kul o se vad som ansågs vara svenskt, så det var en ny upplevelse ;)

Så fort jag kom hem idag, så stack jag iväg till shoppingcentret där jag mötte upp tre andra au pairer. Hade en trevlig dag, men det var inte superbra att alla de andra au pairerna var från Tyskland, för det blir lätt mer tyska än engelska. Men jag hade en trevlig shoppingrunda :) Ikväll blir det kanske att möta upp Cassandra, en au pair från frankrike men vi får se, för vädret är helt galet! När jag skulle hem från the mall, spöregnade det. O då menar jag inte vanligt spöregn, utan det var sååå mycket vatten på marken att jag fick vada ut till min jeep. Helt jäkla galet! Det forsade ner, o i detta hemska väder skulle jag köra hem själv i. O jag är inte bra på att köra här! Jag kör alltid vilse, trots att jag har GPS =P O nu kunde jag inte se någonting för att det regnade så mycket. Ganska läskigt. Men jag lyckades komma hem iaf!

Imorrn blir det NEW YORK!!! Så himla härligt!

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0