Måndag - Hide and seek

Idag var första dagen jag skulle vara helt själv med barnen. Jag började redan vid 6 imorse (galet tidigt, tycker synd om alla småbarns föräldrar). Mina parents skulle träna tillsammans o därför skulle vi se hur barnen skulle reagera om jag tog hand om dem på morgonen. I vanliga fall är de riktigt mammiga på morgonen o Cameron har inte gillat när jag har tagit upp honom ur sin säng innan, så jag var faktiskt ganska nervös =P Men det gick verkligen hur bra som helst! Så lättad. Det är inte det att jag inte vet hur jag ska göra. Jag är van vid detta. Men ibland kan Shane riktigt sätta sig på tvären o Cameron kan totalvägra att någon annan håller i honom. Men det gick verkligen så bra! Lyckades få dem klädda, vi lekte kurragömma (en riktig hit) o lekte doktor, shanes nya favorit är att jag plåstrar om hennes favoritdocka Charlie. O jag lyckades få barnen klara o fina lagom till att deras föräldrar kom hem :)

Idag har vi även pratat med försäkringsföretaget, så jag kan nu köra bil!!!! Så härligt. Så jag o Andi ska strax ta en runda med "min" jeep så jag kan övningsköra lite. Är något annorlunda att köra här kan jag lova. O det är också OLAGLIGT att tanka bilen själv i New Jersey! Är inte det ganska knäppt? Hur svårt är det egentligen? Så varje gång jag behöver tanka nu så kör jag bara in vid macken, lämnar över kortet o så tankar nån snubbe bilen åt mig. Ganska coolt. Men jag tycker seriöst synd om de stackarna som måste ha det som jobb. Jag skulle bli knäpp av att andas in bensinångor o bara stå vid en motorväg hela dagarna.

ORM-uppdatering: Kurt/George/Svante... äckligt barn har många namn, haha. Min orm är iaf fortfarande borta. Min hostdad har jättedåligt samvete, men jag tror att den har försvunnit ut igen. Men här är lite info om vilken sort det var iaf: http://www.umass.edu/nrec/snake_pit/pages/ringn.html  Så jag är ganska lugn över att den inte kommer att bita mig i tårna ^^


Kommentarer
Anonym

Hejsan. Jag ska också vara au pair i NJ. Vart i NJ bor du?

2009-08-11 01:17:56
URL: http://ninniandersson.bloggproffs.se
bex

har du döpt ormen efter din minsta kusin? :S varför inte augsut mkt bättre!

2009-08-11 07:43:54

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0