Måndag - New York uppdatering

Efter en lätt sagt händelserik dag igår, så känns det skönt att idag få möjlighet att varva ner. Barnen är idag hos deras dagmamma o leker av sig lite med andra barn. Jag o Andi ska istället ta en runda o uträtta några ärenden. Blandannat lämna in Jeepen för reperation - känns ganska skönt.

Men hur var New York da? Det var jättebra! Älskar den staden! Shoppade loss i flera timmar med 5 andra au pairer o kom hem med ett nytt linne, en väska och ett par nya solglasögon då jag på nått konstigt sätt lyckats spräcka mina gamla. Två av tjejerna gick även på Broadway musikalen The Lion King. Jag så måste se den! O alla andra musikaler också ;) Tydligen kan man få tag på biljetter till halva priset om man kommer samma dag o har lite tur. Så jag ska lätt försöka hinna se Mamma Mia, The Lion King och kanske även gå på Phantom of the Opera.

Vi var runt Time Square en hel del, o man kan inte annat säga att det känns lite coolt o vara där. Drog tyvärr inte med mig kameran denna gången, men det blir snart ett besök igen. Tydligen har de också någon stor Titanic utställning i New York just nu också! O jag vet till o med var museet ligger! Så jag måste verkligen dit någon dag! Jag var på uställningen de hade i Stockholm i början av sommaren, men om de har en ännu bättre o ännu större uställning här, så kommer jag inte kunna låta bli att åka dit! :)


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0