Onsdag - Kex, trafikregler o the fair

Hurtiga Emme har idag startat sitt nya "nyttiga liv". Var på introduktion o genomgång på gymmet idag. Fick värsta kexet som visade mig runt, visade alla maskinerna och som gjorde ett bra träningschema åt mig. Superbra! :) Så nu är det fixat. Har fortfarande värsta träningsvärken sen jag körde en timmes pass på Wii Fit i förgår. Så idag fick det bara bli omgången med kexet o så kanske jag kör något lätt på Wii senare ikväll. 

O jag hittar nästan dit också! (Kan ju vara en fördel o kunna hitta till gymmet) Men idag så körde jag med GPS så det var inga större problem. Missade väl nån avfart o virrade nån gång så där.. men för att vara mig så börjar jag hitta allt mer här. Körde även "min" jeep för första gången. O jag tror vi kommer kunna komma bra överrens under detta året ;) Det är superläskigt att köra just nu, men jag börjar lära mig! Visst trafikreglerna är typ som i Sverige o det är ganska logiskt uppbyggt. Men sen har de även konstiga regler som att man får köra mot rött om man ska svänga höger! Superskumt o jag är inte alls van vid det. But I'm getting there ;)

På förmiddagen idag så var barnen hos deras farmor o farfar. Alla kusinerna var tydligen där, så planen var att alla skulle åka till "The fair", något som är typ som en marknad. O då frågade farföräldrarna om jag hade lust o hänga på. O visst kunde jag göra det! :) Så jag o farmorn tog alla 5 barnen (utom minstingen på 6 månader som var hos farfarn) o åkte till marknaden. Barnen skötte sig utmärkt o jag hade "huvudansvaret" för Cameron som satt jättesnällt i sin vagn o kollade på alla djuren som fanns. A fair är nämligen lite annorlunda mot en svensk marknad. Det finns inte en massa marknadsstånd, utan istället har man flera stora tält, med en massa olika djur, matställen, djuruppvisningar och en massa olika saker barnen kan testa. Det fanns så att man kunde klappa o hålla kycklingar, hundar, kossor o något tält med en jättestor leksaks tågbana. Något som Cameron tyckte var superspännande :) O en massa andra saker. Lyckades dock inte ta så mycket kort, då det var en hel del att hålla reda på ändå med 5 barn på en stor marknadsplats. Men här är några stycken :)






Kommentarer
Håkan

Hi Emelie, I thought you is afraid of cows, but on the other hand, this seem to be a pretty calm one!

2009-08-13 11:02:11

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0