Onsdag - Sweden in america

Idag när jag var ute o gick min promenad så gick jag ner till det lilla kvarteret med butiker som finns här. Shoppinggatan, om man nu kan kalla det de, var jättefin. Det kändes som om man kom in i en liten mini stad. Allting är i viktorianskstil här i Cape May o shopping kvarteret var i samma stil fast mycket mer pytoreskt (stavas det så?). Det var alldeles för tidigt för att några butiker skulle ha öppet. Men gissa vilken slags butik jag fann på denna lilla gata? "Swede things in america", hette butiken. Vad är oddsen på att man ska hitta en liten butik full med en massa svenska saker här i lilla Cape May? Lite små roligt =P Det var dessvärre inte öppet, men skyltfönstret var fullspäckat med en massa glas saker o det fanns även en stor dalahäst utanför. Får ta o cykla ner dit lite senare o kika in o se vad som räknas som svenskt =P

Igår blev min lill flicka sjuk... tycker så synd om henne. På kvällen fick hon riktigt hög feber o bara låg helt lealös i soffan, o hon kräktes även senare på kvällen. Idag har hon piggnat på sig lite, då vi lyckats få ner hennes feber med medicin. Men hon är fortfarande inte sitt vanliga jag. O jag tycker verkligen så synd om henne, då hon inte kan vara med o leka med alla kusinerna som hon egentligen vill. Men förhoppningsvis mår hon bättre snart.

Det har än så länge inte hänt så mycket idag. Varit nere på stranden (som vanligt) o slängt mig i vågorna med kusinerna. Luke, som är lika gammal som Shane kallar mig fortfarande för "Shanes friend Emelie", haha. Lite sött. Jag har fortfarande inget eget namn utan han presenterar mig som "Shanes friend Emelie" för alla. Trots att de alla vet vem jag är =P Hans lillasyster som är den minsta kusinen är 6 eller 7 månader tror jag. O så himla söt! Fast stor! Hon väger lika mycket som Cameron som är 1 år o 4 månader. Det kan man kalla stor bebis ^^ Men hon är super söt o hon påminner mig så mycket om min lilla Bea. Men det är tur att jag har barnens kusiner runt omkring mig, för jag får liksom alla åldrar. När man ansöker om att bli au pair, får man säga vilka åldrar på barnen man vill ha. Men jag har liksom fått allihopa, allt från bebisen som snart ska födas till äldsta kusinen på 11 år. Väldigt bra faktiskt. Så jag får en dos av allting, trots att jag inte behöver ta hand om dem ;)


Kommentarer
Adam

pittoreskt, nörd ;). Haha det är bara dina bebisar på 19 år här hemma som saknas då ;). Varför åka när man kan ta hand om oss istället. hehe

2009-08-20 10:31:42

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0