Söndag - Au pair visning

Idag har varit en väldigt lugn dag. Vädret är skit, har regnat o åskat hela dagen. Så i har varit tvugna att vara inne hela tiden, så barnen är väldigt rastlösa. Men nu i eftermiddag ska vi troligtvis åka till min värdmammas mamma, som har tjatat om att träffa mig i två dagar nu =P Så det blir o visas upp för nästa familj :) Igår träffade jag curtis två systrar o deras familjer (som jag nämnde igår) o så på kvällen kom Andis syster över med sina barn o vi grillade o åt en massa glass. Mumma, o väldigt trevligt sällskap!

Än så långe har jag inget direkt schema, eller så. Så det är ganska slappt just nu. Försöker bara hänga med i barnens rutiner, lära mig de ord o uttryck de använder o hitta i köket o på andra ställen. Men det går helt okej. Ett åringen är faktiskt väldigt lätt o förstå ibland. Han slå ihop sina händer om han vill ha mer av något, han klappar sig på bröstet när han säger "please" o tar sig på hakan när säger "thanks"... så sjukt söt unge! O "Mäe" har man lärt sig ganska fort, det betyder att han vill ha mjölk =P O barnen älskar presenterna jag gav dem till dem, mamma, så det behöver du inte oroa dig för. Båda barnen älskar att dansa o sjunga, så det spelande pusslet är en favorit just nu. Jag o Shane dansade även i köket imorse till Lady Gaga... hahah, var nog en riktig fin syn!

På tisdag ska jag o min värdmamma på 21-års fest. Min värdmamma är ganska ungdomlig av sig, som många kanske redan har förstått. Så hon älskar att känna sig som 20 igen =P Så därför ska vi på en fest för två av hennes kompisar, varav en är min värdpappas syster. Så det kan nog bli kul =)

O för er alla som har frågat om Philip o är super nyfikna ;) Så är han lika gammal som mig, är från Tyskland men jobbar nu ganska långt ifrån mig, i Kansas City (ligger typ precis i mitten av USA) . Vi har fortfarande kontakt, men har inte träffats sen au pair skolan, som kanske förstått. Så där var en liten flört-uppdatering ;)

Kommentarer
jasmin

ååh emme de låter kuuul jag vill förja med på paty :P hehe jag har väderprognos som visar NY såg att de va regn och moln idag stackare vi hade as fint har vart i solen och steeekt :D hihih miss you Love J

2009-08-02 22:14:37
URL: http://misspersian.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0