Söndag - Sweden or Switzerland

Något som är väldigt roligt, är o höra allas funderingar om Sverige, om vad vi äter, vad vi gör, hur det ser ut osv... För folk har verkligen inte en susning ibland. Morgan frågade mig idag när vi var på stranden, om jag någonsin badat i havet innan? O sen ursäktade hon sig genom att säga, att "jag vet att detta är första gången för dig i USA, så man vet ju inte om du bott under en sten innan, eller nått".. haha.. vad ska det betyda egentligen??? Men jag tar allt sånt med en klackspark, då jag hört flera knäppa funderingar från min hostmom tidigare. "Em, do you know how to yodel?" Alltså joddla.... o nee det är Schweiz o inget annat. Eller... "Do you have cucumbers in Sweden?"... fick även frågan idag om det fortfarande var populärt med bastu bad i Sverige... haha... Farmorn i familjen undrade igår också om deras familj skulle "räknas som en normal familj i Sverige"... finns det ens normala familjer i Sverige??? =P

Men mellan konstiga funderingar så har jag fått jättemycket beröm för min engelska. Är så sjukt roligt! Det är flera personer som kommenterat o till o med sagt att jag inte har någon accent. Man blir så glad då ;)  Vill verkligen inte höra att man pratar Svengelska... Så varje gång någon frågar hur man blivit så bra på engelska, eller berömmer ens uttal så blir man så himla glad! Men jag hoppas självklart att jag kommer kunna utveckla min engeslska ännu mer under detta året, då jag vet att den långt ifrån är felfri ännu.  

Kommentarer
bex

amerikaner och sweden switzerland.. hmm känns bekant ;)

2009-08-17 12:45:31
Jasmin

åå gums va kul jag har alltid vetat att du va dukig på engelska kan inte fatta hur Anna bedömde dig faktiskt du är så jävla braa i allt :P

2009-08-17 16:38:26
URL: http://misspersian.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0