Söndag - Wii Fit

Försöker hålla mig någolunda nyttig här... trots att det ofta är ganska svårt. Hörde innan jag åkte att au pairerna går upp mellan 6-10 kg under deras år här. Usch, det är lite väl mycket. O det måste jag verkligen försöka hindra. Men gymkortet är fixat iaf, så dit lär jag åka några gånger i veckan så fort jag får köra bilen. Sen lär det nog också bli några omgångar på Wii Fit, var ganska bra faktiskt. O speciellt för min hållning o nacke. Fanns vissa riktigt bra övningar för sånt. O så lär det nog bli en o annan powerwalk. De behöver dock inte vara så långa här, för backarna dödar mig ändå.

Men maten är faktiskt över förväntan. Jag trodde att jag aldrig skulle få se en sallad stå på bordet o alltid få äta pommes eller pizza. Visst jag har ätit pommes o en o annan pizza. Men vi har alltid olika sorters frukt hemma, inte jättemycket grönsaker (men det går o hitta) o det finns nästan alltid blåbär o färska jordgubbar. Mumma! Men barnen äter helt klart onyttigast. Det är snack, efter snack som ska ner varje dag. Kakor i massor, alltid pasta med ost eller pommes till maten, o så är det ofta chicken nuggets eller liknande till. De äter små "fruitsnacks" som förvisso låter nyttigt men är som att äta en påse med gummibjörnar. "Cheesesticks" som är helt enkelt en ostbit. De blir en hel del donuts, då min hostdad älskar dem. O så emellan där blir det lite mer kakor o en o annan kringla, kanske slinker det ner en gurkbit eller två.. o så blir det lite mer kakor. Eller varför inte superfärgglada sockerflingor? Gott! Socker o färgämnen till frukost, min favorit!

Mörkt bröd är även sjukt svårt o hitta. Det finns knappt inte alls. Så på mornarna nu så äter jag en tallrik med low fat yoghurt med müsli o blåbär i. Känns helt okej, jag menar hemma blev det alltid yoghurt eller en macka med marmelad på. Hur nyttigt är det egentligen? Så där är nog mina vanor typ det samma. Vad vi äter till lunch o middag varierar mycket. Barnen äter nästan alltid först något o sen äter jag o Andi något helt annat. Ingen utav oss tycker det är jättekul o laga mat, så därför smyger vi ganksa ofta bort till hennes föräldrar eller Curts föräldrar. O där får man typ "vanlig" mat. Jag försöker även undvika saker som läsk o inte bli allt för lockad av barnens alla kakor. Trots att det kan vara lite svårt ibland ;)

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0