Tisdag - Lekdag

Idag har varit en lång dag. Började vid klockan sex då barnen vaknade. Blev dans i köket tills svetten lackade o picknick med dockorna. Efter det att Andi kom hem efter sitt gympass åkte vi iväg till en park med barnens mormor. Riktigt mysigt. Det fanns flera olika sorters djur som barnen fick mata o en lekplats. Påminde lite om 4H gården hemma. Så jag o Shane rockade loss ordentligt på lekplatsen (flera pinsamma bildbevis finns nedan) o Cameron försökte säga Emelie för första gången. Blev mest ett läte av vokaler men min lillpojke försökte iaf ;) Han kan än så länge inte prata så mycket, det är mest Mama, Grandma o Cookie som han kan än så länge. O eftersom jag o Andi inte lyckas lära honom engelska, så har vi nu övergått till spanska. Så nu kan det lilla charmtrollet säga Hola! Utan problem ;) Hehe, han är sååå söt.

Sedan blev det lunch o massa bus hemma hos barnens mormor. "Det virkade spets paradiset" som jag kallar det. Men jag trivs verkligen väldigt bra där. Tror det beror på att hela Andis familj påminner väldigt mycket om min egen. Idag var vi där, andis mamma o pappa såklart, men även barnens två kusiner Maggie och Rebecca. O det är sådan härlig stämning där, det är flum, det är leksaker lite överallt, det är avslappnat och det är barn som springer runt o leker och en mormor o morfar som älskar sina barnbarn. Det påminner mig väldigt mycket om när jag o mina syskon, o mina kusiner brukar vara hemma hos mormor o morfar. Det lite som hemma på något sätt, o därför gör det mig ingenting att vi spenderar hela dagar där. Jag vet att min hostmom har lite dåligt samvete över att jag "jobbar" över mina 10 timmar som jag får göra varje dag, men det känns inte som jag jobbar. För precis som att jag kunnat sitta här hemma kan jag likaväl vara i det "virkade spets paradiset", för jag trivs lika bra där.























Kommentarer
Jasmine

vad härligt att du verkar ha kommit in i en bra familj. Jag vill också åka som au pair nästa sommar/höst men jag vet inte riktigt om jag vågar pga rädslan att hamna i en jättedålig familj.

2009-08-12 13:36:41
URL: http://jasmineisaksson.blogg.se/
jasmin

va bra du har de gums :D så skötn att du känner dig som hemma :) Va med tjejerna i går och åt middag så pratade vi om dig och hur mycket jag ocj jossan saknade dig vi hade de trevligt fick fina presenter sen blev de bowling på harrys med de va sista gången jag va där ush hatar deras banor bläää sen satt vi på bistros uteservering kom inte in på krögers hahah :P stor Kjaaaaaam

2009-08-12 14:43:01
URL: http://misspersian.blogg.se/
Cecilia

Ah, jag var tvungen att kolla upp detta också... Det hade varit jätte roligt att träffas nån dag i New York framöver!! Jag ser redan fram emot det!! Haha. Vi får helt enkelt hålla kontakten! Vad är det för problem med bilen och körkortet och sånt?



Tack så jätte mycket! Jag tycker det också, samma som din! :P Mitt avresedatum är 5 Oktober. Visst lite sent men jag kommer ju lagom till Thanksgiving xD

2009-08-12 18:22:14
URL: http://chibs.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0