Tisdag - Peaches

Idag har varit en fullspäckad dag. Jag, Andi o hennes mamma åkte till en gård i Princeton med barnen där de fick träffa lite djur o även vara med o plocka aprikoser. Ganska coolt faktiskt, o tydligen hade de nya frukter/bär/grönsaker som barnen kunde få plocka varje vecka beroende på säsong. Men denna gång var det aprikoser som gällde! :) Barnen älskade det. O det var faktiskt riktigt mysigt. Efteråt så åkte vi till barnens mormor o åt en massa god mat o barnen fick leka i vattenspridaren. En väldigt varm dag idag (äntligen efter allt regn) o en väldigt mysig dag. Just nu sitter jag o min hostmom o kollar på so you think you can dance. Älskar att vi har samma smak när det kommer till TV. Så både igår o idag har vi varit fastklistrade framför TV:n o kollat på dansprogram o Law and order. Mitt liv i USA everybody =P

O många av er har frågat om varför min familj egentligen har en au pair, då jag berättade att barnen går till en dagmamma också. De är där två gånger i veckan, fast bara nu under augusti. Men det är mest för att de ska få träffa lite andra barn o denna dagmamma är tydligen väldigt bra o typ lär barnen en hel del, så därför vil de ha barnen där ibland. Men just nu har jag det ganska slappt, trots att jag ändå spenderar mycket tid med familjen, för jag trivs med dem o känner inte direkt så många andra. Jag skulle egentligen gått till Starbucks igen med några av au pair tjejerna. Men jag får fortfarande inte köra bilen, då försäkringen inte gäller för mig ännu. Så jag har dessvärre lite problem att ta mig runt just nu... men om typ 2 veckor ska allt vara klart! O så tror jag de har mig mycket för att min hostmom vill ha lite sällskap o hjälp så att hon kan träna, ha möjlighet att göra lite mer grejer o bara ha en extra hand när bebisen kommer. Men tanken har slagit mig också... 

Jag har även fått min amerikanske telefon nu, så om ni inte skulle få tag på mig på nätet eller på min svenska mobil, så kan ni alltid nå mig på, 908-303-9795




















Cameron gjorde slängkyssar till getterna, så söt min lillkille!









Kommentarer
bex

shit va lik mamma var sin mormor! :O

men emmson.. tog du med dig foppatofflorna! ^^

2009-08-05 07:20:38
Cecilia

Sv: Haha, jo jag förstår det men det var ju bra att hon var något annat också, haha. Jo, de verkar vara jättebra och jordnära. De bor ca. 40 minuter utanför New York City. Innan bodde de i en stor lägenhet på manhattan, men icke längre. Fast trädgård är nog bättre ^^

Var bor din värdfamilj?

2009-08-05 18:04:55
URL: http://chibs.blogg.se/
Cecilia

Glömde säga: "Gud var mamman, dottern och mormorn var lika!!!.." Äpplet föll verkligen inte långt från trädet där. haha.

2009-08-05 18:05:34
URL: http://chibs.blogg.se/
Jenny

Snygga Foppatofflor, Emelie ;)

2009-08-05 19:14:15
Linus

Sjukt söta ungar dom har xD Mamman ser ju förfan Pimp ut! :D

2009-08-05 21:28:25

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0