Torsdag - Önskelista

Det blir ingen Miami resa. Inte just nu iaf. Jag MÅSTE se Miami o besöka Florida någon gång under året. Men jag pratde en massa med min värdmamma Andi och hon hjälpte mig verkligen att bestämma mig. Jag är så himla velig, som många utav er vet. O därför är det skönt o ha henne o prata med :) Men beslutet fattades genom att jag känner inte tjejerna som ska åka iväg nu, o Andi sa att man klarar sig mycket väl på att bara vara i Miami under en weekend. Man hinner lätt se allt o göra det man vill under de dagarna. Så därför känns det bättre o bara åka över en weekend, för då behöver jag inte ta ut några lediga dagar alls, men ändå hinna se det jag vill :)

Vi har även pratat en massa om vad jag bör se under mitt år här. Det är verkligen superbra att Andi har rest så mycket som hon har gjort, för hon vet verkligen vad som är värt o satsa på.
Just nu ser min "önskelista" ut så här:

Californien (en självklarhet) tror jag ska göra västkusten under min sista månad här i USA.
Washington DC - är väldigt nära, o jag kan lätt ta mig dit eftersom min hostdad pendlar dit varje vecka. Perfekt!
Se minst en Broadway musical Vet inte riktigt vilken/vilka jag vill helst se. Allt verkar så bra =P
Boston, min värdpappas yngsta syster Morgan som jag träffat nu under sommaren pluggar på collage där. Så jag ska försöka åka till henne där o passa på att få upptäcka Boston också :)
Gå på någon TalkShow eller TVshow inspelning man kan få tag på gratisbiljetter till ex. Saturday night live och Tyra Banks Show i New York. Så de måste jag passa på o göra!
Kansas City. Såklart! Resan är redan bokad, så om två veckor åker jag dit.
Miami. Blir inte nu i december, men kanske framåt januari, februari. Varför inte ta en weekend på Miami Beach som 20-års present??? ;)
Niagara fallen - vore lite coolt o se . Kanske åker jag över till Kanada samtidigt o besöker familjen Beke utanför Toronto.
Colorado och Grand Canyon är enligt Andi ett måste. Hon pratar alltid om hur coolt det är o se och att resa runt i Colorado. Så varför inte ;)
LAS VEGAS en weekend i Las Vegas vore sjukt coolt. Kanske mellanlanda där över en weekend innan jag åker till västkusten. Vet inte riktigt. Men det låter onekligen lockande ;)

Någon som har andra bra tips på saker man bör se när man är här???

Imorrn så åker jag o familjen på camping semester iaf. Så spännande är det om man jämför med Las Vegas =P Men det ska bli kul. Åker dit med hela Andis familj och vi ska vara borta hela helgen. Hoppas på fint väder bara! Ser framemot att få bada, ha kul, förhoppningsvis åka Jet Ski och ha en trevlig helg med familjen. Ser inte lika mycket framemot att bo i skogen med alla mygg, rådjur och ormar. Har ju redan en orm här hemma! Får se hur mycket jag kommer att kunna uppdatera, men jag lovar att försöka! :)

Oj vad långt det här inlägget blev! Sorry! Men nu ska jag iaf gå o kolla på nya avsnitt av Projekt Runway! (Blir du avis mamma?) Älskar att jag nu få se alla Tv-shower före Sverige, mohahaha...


Kommentarer
unknown

Maybe you should go to Kansas City more often to see this Philip.

Puss

2009-08-28 04:12:42
mamma

jag tittar just nu på repriser av projekt runaway

suck

2009-08-28 09:33:41
Frajda

haha jag UNDRAR vem denna unknown kan vara XD

2009-08-28 14:45:21
URL: http://thelanderfrida.blogg.se/
Jasmin

men guud va kul alla dina planer är underbara :D så avis på att du ska vara med på en tyra show jag vill :D Guuud vad jag är avis just nu hahah men jag håller med "unknown" hahaha ;)

2009-08-28 17:26:47
URL: http://misspersian.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0