Torsdag - En stolt au pair

Igår spenderade jag, Andi o barnen hela dagen hos mormor Barb. Mysigt o trevligt som vanligt. Vi gick till lekparken, lekte en massa o jag och Sammi, en av kusinerna pysslade. Det är så himla roligt att få lära barnen saker. Trots att Sammi eller någon utav de andra kusinerna, inte är "mitt barn" så leker vi ha det roligt ändå. Igår lärde jag Sammi hur man gör snoddar (ni vet typ vänskapsband som man gjorde på lågstadiet eller sålde i skogen om man gick på Rocknebyskolan). Jag lärde henne även hur man flätar, och hur man gör "kaffekoppen, segelbåten, eiffeltornet och slipsen" med en tråd som man trär över sina fingrar. Riktigt roligt faktiskt. Man blir så kontstigt stolt på nått sätt när de lyckas =P Likadant kände jag när Shane i förra veckan för första gången lyckades cykla runt kvarteret (med stödhjul dock). Eller när man upptäcker att Cameron har lärt sig att säga ett nytt ord. Man blir stolt helt enkelt :)

Men man märker på sig själv att man faktiskt är au pair... jag har just nu rosa naglar, o inte bara naglarna utan mina fingertopparn är också rosa, då min treåring igår målade mina naglar. Jag nynnar ständigt på barnlåtar. Dansar Hookie Pookie minst en gång per dag. Jag hittar klistermärken som jag glömt bort att barnen satt på mina armar o ben... och istället för o kolla på normala tv-program på kvällarna så kollar jag numera på "Dora the explorer" o kaninerna "Max and Ruby"... Jag är ständigt beredd med en pipmugg med mjölk, då jag vet att Cameron kommer fråga om en vilken sekund som helst... jag sjunger disneylåtar 24/7 och det känns som jag säger "Good job" 100 gånger per dag... Men detta är absolut inte negativa saker. Detta är mitt liv helt enkelt och hur man kan känna igen en au pair ^^

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0