Fredag - Snöstorm

Sista dagen i skolan innan jul för många barn idag, o lika så för min 3-åring Shane. Så idag så åkte hela familjen till kyrkan för o kolla på Shane och hennes årskurs julavslutning. O herregud vad söta de var! De hade ett litet julspel, o alla barnen var uppklädda så fint. De sjöng massa låtar, dansade o Shane skötte sig gallant som ängel.

Julen har verkligen bestämt sig för o komma nu verkar det som. Väderkanalerna varnar för den "stora snöstormen" som kommer slå till i natt och i morgon. Vi vet inte alls hur mycket det kommer drabba oss, men det finns risk för att vi faktiskt kommer bli insnöade! Låter ju lagom kul :P Men om ni såg i vilket område jag bor i, o såg de branta backarna, o även den stora nerförsbacken som går ner till vårt hus. Så kommer ni mycket väl förstå att vi inte är prioriterade när det gäller snöskottningen :P  Min värdmamma har berättat att det hänt några gånger innan att farfar Steve har behövt komma o "gräva fram dom" ur snön, haha. Så nu har vi gaddat upp med extra mat i kylskåpet, just in case ;)

PS! Litet kort Philip uppdatering, då jag vet att bla. min mor undrar om det. Han bor nu hos sin LCC, o han har blivit matchad med en familj i Massachuttes som ligger 2 stater över mig, staden Boston ligger där exempelvis. Så det är mycket närmre mig än vad Kansas var. Så vi hoppas nu på att familjen ringer, men det verkar lovande. Barnen är 5, 6 och 8 år gamla. O tydligen har familjen bara haft killar som au pairer innan, så vi hoppas på det bästa :)




Shane



Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0