Lördag - American Football

Idag så var jag o Meike på american football! Så himla kul. Var verkligen en upplevelse, haha. O då pratar jag inte bara om matchen ;)

Först när vi kom dit, så mötte vi upp min värdmammas bror, Seth och en massa annat folk som han bjudit till matchen på en av de många parkeringsplatserna. Där hade Seth fixat massa mat och dricka. Så det var liten mini fest going on bland bilarna :D För halva grejen med att gå på college football är att alla umgås och träffas innan utanför sina bilar för o ladda upp inför matchen. Supercoolt! O folk går verkligen in för det! Det var sjuuukt mycket folk. O de hade dragit med sig tält, bord och stolar, massa mat, och dricka o samlat utanför sina bilar. Vissa personer hade till och med sig grillar o hade små barbeque partyn. Vi såg även ett gäng som hade kareoke :P Väldigt kul.

Så efter att vi varit lite sociala och druckit massa varm choklad så var det dags för matchen! Alla biljetter sålda, o vi hade fått superbra platser av Seth! (Vi behövde inte ens betala för biljetterna, så himla snällt!) Vi satt precis vid planen, på fjärde raden och precis vid Rutgers hejaklack. Allt var verkligen perfekt. Om man bortser från vädret... Det regnade och snöade under hela matchen, så vi var verkligen dygnsura. Men tack o lov så hade jag fått låna massa bra kläder av min värdmamma så jag höll mig ganska varm ändå :) Men det var verkligen det sämsta vädret att kolla på football i.

Matchen var väldigt bra, trots att det slutade med att West Virginia vann med 24 mot våra 21. Det var härlig stämning och typiskt amerikanskt med cheerleaders, band och maskotar. Men ärligt talat så är det nog mer ös när Stagg/Jenny spelar rugby mot Kagg hemma i lilla Kalmar. Inget kan nog slå det ;)

Efter matchen så snöade det om möjligt ännu mera. O det värsta var att jag o Meike gick vilse, hahahah. Vi kunde inte hitta tillbaka till våran bil! Rutgers Campus är gigantiskt (har över 60 000 studenter) o vi kunde verkligen inte hitta samma väg som vi gått innan. Vi virrade seriöst runt o snöstormen i över 1 och en halv timme :P Var helt sjukt! Men tillslut så hittade vi tillbaka :P 

Så när vi väl kom hem var vi genomblöta, kalla, supertrötta men också väldigt nöjda efter en mycket händelsefull dag :) 

BILDER!


Jag o Meike


Rutgers Stadium


Vi peppade med varm choklad och goda äggmackor






Inför kickoff


Cheerleaders och bandet :)


Hejaklacken





Blöta o fina var vi


Rutgers riddare på sin häst


Jag hade fått hela spelet förklarat för mig av Seth, så till o med jag fattade vad de höll på med :P


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0