Måndag - Hanukkah

Igår så blev det hanukkah firande hemma hos mormor Barbara och morfar George. Hela gänget var där, o det var trevligt som vanligt :) Älskar verkligen familjen Grumet, helt underbara är vad de är.

Så igår fick jag vara med om min första Hanukkha. Vi åt god mat, varav huvudrätten var goda potatismojänger, haha, har helt glömt bort namnet på det :P Men det var liksom som en mix av potatisbullar och raggmunkar. Väldigt gott, o så åt man det tillsammans med antingen äppelmos eller creme fraiche.

Efter att vi (eller de andra :P) sjungit den hebreiska bönen och tänt det fjärde ljuset så var det dags för paket. Barnen var supersöta och väldigt uppspelta och det hela påminde lite om galenskapet som alltid sker på julafton. Men det var väldigt mysigt :)

Här kommer ett gäng bilder! Min nya blixt var med o gud vad jag älskar den! Rummet var mer eller mindre nersläkt när vi tände ljusen, men ändå så får man bra bilder. Kan det bli bättre ;) Ska bara lära mig o hantera den på allra bästa sätt, men det lär jag mig nog snart :)


Mormor Barbara serverade den traditionella maten :)




Det fjärde av de åtta ljusen tändes.




Mormor o morfar med alla barnbarnen (- baby Blake)


Kusinerna


Sen blev det paketöppning




O efterätt :)


En bild på mig o en chokladig Cameron får avsluta detta inlägg :)


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0