Onsdag - But I'm slepping, look!

Idag har varit en väldigt lång dag. Började med att jag hjälpte med barnen på morgonen, innan Andi tog pojkarna till en playdate o Shane till skolan. När huset blivit tomt så gick jag ut på saffrans-jakt. Jag hade nämligen tänkt vara duktigt idag o baka lussebullar. Men det gick inte riktigt som jag hade tänkt mig, då det inte fanns något saffran o få tag på. Lite surt, men jag ska försöka leta i två andra matbutiker imorrn, så förhoppningsvis blir det julbak då. Men när jag var o letade efter saffran så hittade jag faktiskt Annas Pepparkakor inne på kings. LYCKA! Så idag har jag smaskat på pepparkakor, mumma :D

Efter lunch så kom hela gänget hem igen, o då var tanken att jag skulle ha alla 3 barnen själv. Cameron hade precis lagt sig för o ta sin eftermiddagslur så jag hade Blake o Shane. Bebisen var helt galet övertrött, men vägrade självklart somna. Så samtidigt som jag skulle ge Shane snack, gå med henne på toa, läsa böcker och lägga henne för sin tupplur så hade jag en väldigt gnällig bebis i famnen. Utmaning, säger jag bara. Men det gick ganska bra tillslut, o jag kunde lägga ifrån mig Blake i spjälsängen en liten stund medan jag la Shane. Men självklart så vaknar Cameron upp precis när jag lagt Shane. Så in o häma honom, samtidigt som jag hör Blake skrika för full hals inne i sitt rum... så det blev ta en pojk under varsin arm :P Hann leka lite med Cameron samtidigt som jag lyckades få Blake o somna om. Men självkart så hör jag Shane då gråta och ropa efter mig uppe ifrån sitt rum... suck. När en unge somnar så vaknar nästa :P Så jag la Blake, försökte ge Cameron ett gäng med leksaker som han kunde underhålla sig med när jag gick till Shane... Något som slutar i att jag mer eller mindre bråkar med Shane i en halvtimme... Då hon vägrar o ta sin tupplur. Hon försökte övertala mig om att hon redan sovit, trots att det bara gått några minuter, o jag visste mycket väl om att hon inte sovit en sekund. Hon var ganska söt när hon desperat förklarade att hon sovit, för att hon sa att hon hade snarkat. Hon la sig ner på kudden för o visa, (med klaröppna ögon) o säger, look I'm sleeping. O så låstas snarkar hon det högsta hon kan. O hon trodde verkligen att hon sov, bara för att hon snarkade :P Men jag försökte desperat förklara att man faktiskt måste blunda och SOVA för att faktiskt sova :P Härlig fight, som ni kanske förstår. Det hela slutar med att Shane inte sover en blund o är på bråkhumör resterande tiden utav dagen. Suck. Ibland undrar jag hur småbarnsföräldrar egentligen orkar med allt det här, 24/7 :P Jag jobbar 40 timmar i veckan o är slutkörd, haha.



Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0