Onsdag - Årets jobbigaste inlägg

Jaha, o så var det dan före doppare dan. Eller, aa, hemma är klockan 2 på morgonen, så det är väl egentligen redan julafton. Så god jul!

För mig kommer julen bli väldigt annorlunda i år. Jag vet inte vad jag tycker egentligen. Känns superkonstigt att inte få fira jul som vanligt med alla hemma. Ingen Kalle, inga släktingar, inga köttbullar, ingen julgröt och allt som är jul för mig i vanliga fall, finns inte i år. Visst det är en julafton utav många som jag missar, men gud vad sorgset det är egentligen. Jag vill bara att allt ska vara som vanligt... Julafton här är mer som den 23 eller den 25 december för oss. Lite julstämningen, men inte direkt nått särskilt. 

Imorrn är typ en vanligt torsdag för mig. Känns skitkonstigt. Jag vill fira riktig jul jue! Jag börjar jobba imorrn kl 5.30, har barnen på morgonen, sen åker de iväg till mormor o morfar med Andi. Precis som vilken torsdag som helst :S Sen blir det förvisso ett besök i kyrkan och middag hemma hos min värdpappas föräldrar. Så där blir det väl lite julstämning o julfirande. Men det är ju inte alls samma sak!

Lite mer händer det (tack o lov) på juldagen, då julen verkligen ska firas. Men aaa. Jag vet inte. Inte ens det ser jag riktigt framemot. Just nu känner jag bara för o ta ett flyg hem...

----

Att skriva detta inlägget är faktiskt så mycket jobbigare än vad jag trodde det skulle vara. Jag började skriva positivt, tänkte bara att jag skulle slänga ihop ett god jul-inlägg lite snabbt, o säga att julstämningen inte riktigt finns där. Men aaa... nu sitter jag här, 10 minuter efter att jag faktiskt började skriva detta inlägget, o seriöst storbölar. Bara tanken på att inte få vara med alla hemma imorrn gör att tårarna kommer. Det borde inte ens få kallas tårar... är fan mer som om ett vattenfall rinner ner från mina kinder.

Just nu vill jag bara vara hemma o känna att allt är som vanligt, nästan känna mig som 5 år igen o krypa upp i mamma o pappas säng o bara känna mig liten o trygg... jag vill hem.

Kommentarer
Frajda

Förstår att det är tufft. Men tänk framåt, vilket jädra minne det kommer vara istället! Julafton i USA, krokodiltårar och jaa. En dag, det är snart över och du fixar det helt enkelt bara! <3<3<3<3

2009-12-25 01:01:55
URL: http://thelanderfrida.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0