Tisdag - The poopie man

Varning för äckligt inlägg, haha.

Au pair livet har onekligen både fördelar och nackdelar. Igår kväll träffade jag Susanna, en finsk tjej jag mötte på senaste au pair mötet och några av hennes kompisar på Starbucks. Supertrevligt, o absolut en av fördelarna med att vara au pair - man träffar otroligt många nya härliga människor från hela världen. Se bara på sällskapet igår som var en mix av Finland, Sverige, Brasilien och Frankrike.

Men sen så finns det också nackdelar. Idag så har jag haft hand om Baby Blake. Ingen nackdel med det i säg, då han är supermysig o jag älskar alla mina tre värdbarn. Men... När man börjar känna lukten av poooooop. Är lyckan inte lika lång, haha. O idag fick Emelie en för tidig julklapp av lille Blake. En julklapp som gjorde att hon inte riktigt uppskattade sitt val av att ta hand om en 3-månaders bebis. Blake lyckades (på nått jäkla vänster) att bajsa ner hela sig själv.

Jaaa.. jag sa ju att det skulle bli ett äckligt inlägg, haha ;)


Jag är seriös när jag säger att hela hans rygg var inkletad i bajs, heeelllaa vägen upp till nacken. Ungen lyckades också kleta poop över sin pyjamas o på hela skötbordet. Mysigt! Så det var bara o försöka få av blöja o annat äckelpäckel, greppa ungen (o hur man bär en bajsbebis står inte direkt i au pair boken) leta fram badbaljan o ge lillpysen ett ordentligt bad. SMS:ar Andi o berättar att Blake just har slagit 2 nya personliga rekord. Han har bajsat ner hela sig själv, och fått två bad på samma dag. Svarat jag får tillbaka: "God Jul! Desto mer bajs, desto mer gillar han dig. Jag är glad över att inte jag var hemma, haha." 



It wasn't me!


Kommentarer
DADDY

Vilken klockren bild helt underbar!! //

2009-12-23 08:11:54

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0