Torsdag - Lussebak

Nu är det lussebak på G! Hittade äntligen saffran idag, så nu har jag gjort degen, o väntar bara på att den ska jäsa. Barnen kommer hem om en halvtimme, så får se om jag får några medhjälpare då. Iaf Shane kanske vill hjälpa till.

Men det var inte det lättaste o göra degen kan jag säga, haha. Amerikaner o deras konstiga ingredienser :P "Vanligt" jäst hittade jag självklart inte, så nu har jag fått använda nått jäst som är torrt istället (kanske finns hemma med, inte vet jag :P) Men jag hade iaf inte en susning om hur mkt jag skulle använda av denna jästen. Så vi får väl se hur det blir. Antingen så jäser det typ ingenting eller så kommer bullarna smaka jäst o ge alla gästerna på lördag magknip ^^ Men aja, hoppas på det bästa. Dock så har vi ingen sån där bra bakmaskin som mamma har hemma. Så jag har fått knåda ihop hela degen för hand. Lite lagom jobbigt :P Men jag hoppas bullarna blir bra :) Bildbevis och utvärdering får ni imorrn!


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0