Lördag - Hotel Paper

Är mer eller mindre begravd i papper... sitter o ska fylla i alla nya papper jag fått för att kunna få ett amerikanskt visum. O det är inte få! Blir galen på allt detta pappersarbete. Men man kan inte säga annat än att USA är väääldigt nogranna o måna om sin säkerhet. Men jag kan inte låta bli o skratta över vissa av frågorna man får:
"Är ni medlem eller representant för någon terroristogranisation?"
"Har ni någonsin medverkat vid förföljelse utförd under kontroll av dåvarande nazistregeringen i Tyskland eller har ni tagit del i folkmord?"
Jag kan inte annat än bara skratta åt dem! Jag menar om det hade varit så att jag hade "studerat vid en statlig grundskola med ett student visum efter 30 november 1996 utan att ha betalat hela skolavgiften" eller "någonsin ägnat mig åt prostitution eller narkotikahantering"... tror jag inte att jag hade avslöjat det. "Hej, jag är terrorist o skulle vilja flytta till ert land för att jobba som au pair!?" Ehhh... näääeee skulle inte tro det va...!

Dagens låt - Hotel Paper, låt av Michelle Branch

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0