Tisdag - Devil in me.

Inget vill som jag vill längre. Var super positiv idag då läkarundersökningen gick bra, så jag har nu kunnat skicka in allt till CC. Med andra ord inget mer pappersarbete (är nästan värt o fira alltså) Jag har även fått mina flygtider! Så den 27 Juli kl.10.25 bär det av till New York. Kommer att behöva mellanlanda i Frankfurt, mindre kul då jag kommer behöva vänta närmare fyra timmar på flygplatsen där, men det är det nästan värt. Sen ett antal timmar senare kommer jag att landa på J.FK i New York... Lite coolt alltså. Trots att det självklart är riktigt läskigt.

Men det var ju inte riktigt det jag skulle berätta om... utan idag då när jag fått mina flygtider, så tänkte jag att jag samtidigt skulle boka några tågbiljetter så jag kan åka upp till Arlanda på söndagskvällen dagen innan jag åker. Efter att ha letat ganska länge hittar jag äntligen några biljetter som har ett okej pris. Men upptäcker självklart då att jag inte ens kommer att få åka tåg för det priset. Utan jag måste först åka fyra timmar buss till Norrköping för att sedan äntligen få åka tåg den sista biten till Stockholm. Sjukt konstigt tycker jag, betalar jag inte för att få åka tåg? Annars hade jag väl bara gått in på Swebus hemsida o beställt en bussbiljett istället =S Så då struntade jag i den biljetten, o hittade en annan då jag "bara" skulle behöva åka buss i en o en halv timme istället för fyra. Men sen när jag beställt biljetten, o betalat via min internet bank o skulle föras över tillbaka till SJ.s hemsida så står det bara "Tekniskt fel". O därmed så får jag inget bokningsnummer till mina biljetter, så jag kan inte hämta ut dem. Men ändå hade de jävlarna dragit pengarna från mitt kort! Så jag har betalt, men inte fått några biljetter! Så jag ringde till SJ... något som tog typ hundra år då det verkar som de bara har en som svarar i telefonen. Men då säger det bara att de inte kan göra något åt det! Jag kan inte ens få bokningsnumret av dem! Utan jag måste kontakta dem som hanterar pengaöverföringen! O de har ingen kundservie, utan man kan bara maila. Blir så trött på allt! Så det slutar väl säkert med nu att jag får gå upp till Stockholm...

Förlåt min blogg börjar låta mer som en "hata SJ blogg" än en au pair blogg eller vad det nu ska föreställa. Hahaha.. Förlåt! Så nu blir det istället att göra sig iordning lite fort innan det bär av till Linda för pizzakväll! Mys mys!

Dagens låt - Devil in me, Kate Voegele

Kommentarer
hanna k

snacka om otur! har du lust att ses för en fika någon dag? Vi kan väl höras? :)

2009-07-02 16:01:44

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0