Lördag - Memory Lane

Memories! Jag o Sara var nere källaren idag o rotade efter några temuggar jag fått, som mamma ville låna till middagen de skulle ha på kvällen. Så Sara o jag tog oss an uppdraget att gå ner i förrrådet för o leta bland alla dessa kartonger där våra gamla och framtida liv finns ner packade. Jag har nämligen fått allt möjligt genom åren som "ska vara bra att ha när man flyttar hemifrån"... o då menar jag verkligen allt möjligt! Vi lyckades finns hela 10 (!!!) lådor som var mina med saker som var nerpackat efter vi gjorde om mitt rum o saker som jag har inför min egen lya. Vi fann lådan med alla vinglas o dricksglas jag fått av mormor, den jättesöta servisen av små kaffekoppar jag fått av farfar sen jag var ett år, som jag troligtvis aldrig kommer använde med tanke på att ingen använder serviser med rosa små blommor och guldkant längre... Sen har jag tydligen fått handdukar, bestik, broderade dukar, lakan, salladsbestik, grytlappar, en julduk, tallrikar, kaffemuggar, nån jättekonstig broderad födelsedags duk.... jaa usch.. typ allt! Har även en "start box" där det mesta finns samlat, allt från kastruller, skärbrädor till smörknivar och pajformer. Så jag är redo! Låt vuxenlivet komma, eller nått ^^

Men det som nog var roligast att finna igår var nog ändå min låda med samlade saker från mitt gamla rum. Hittade bilden på mig, Bex, eller Becka som hon faktiskt fortfarande kallades då och Sofie. Det är första kortet vi tog i min webcam i vårt datarum. Det är världens sämsta kvalite på kortet men gud vilka minnen det väcker! Helt galet, det var som luften gick ur mig när jag såg kortet som väckte så många känslor. Kommer ihåg det som om det var igår, men ändå känns det som det var under ett helt annat liv som vi satt nere i datarummet i våra sovsäckar och spelade The sims till klockan 4 på morgonen... Skit var tiden går o hur vi alla hinner ändras på vägen. Jag menar, jag hittade ett gammalt brev jag fått av min gamla danspartner Mattias där han avslutade brevet med "Tack o hej leverpastej!" Hur länge sen var det inte man ens tänkte på att använda den frasen! Herregud...

Så för att koppla till mitt gamla jag, så kommer jag avsluta mitt blogginlägg med den gamla dängan...

TACK o HEJ LEVERPASTEJ!


Kommentarer
hanna

haha :) jag känner igen det där med kartongerna, har också en massa själv :P

2009-05-11 16:26:57
Sofie

Det var en fin tid :)

2009-05-11 23:37:26

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0