Fredag - Familjemedlem

Flera gånger idag har jag försökt börja skriva dagens inlägg. Men på nått sätt så vet jag inte riktigt vad jag ska skriva. Dagen i säg har varit ganska långtråkig. Det blir lätt så när jag bara har hand om bebisen o inte kan komma ut ur huset eller göra nått särskilt. Så idag har det blivit mest data o TV-tittande mellan matningar o försök till att hålla Blake på bra humör.

Men det går otroligt bra o ha hand om bebisen. Var ju trots allt lite orolig för det i början. Men min värdmamma har börjat skämta om att han tycker om mig mer än henne numera. O att det är jag som är "pappan" istället för Curt då Blake är så mycket lugnare hos mig. Lite småkul :P Men det känns skönt o veta att man känner sig uppskattad, (o inte bara från bebisen) utan att hela familjen uppskattar att man är här, o gör det jobb man gör. Min värdmamma brukar alltid få förfrågningar från andra hur det är o ha en au pair, o hon har berättat att hon alltid säger hur bra det är, o hur mycket jag underlättar för henne. Så det känns super att hon kan vara så ärlig o berätta för mig, o att hon faktiskt uppskattar det jag gör :) Även folk runt omkring, så som släktingar, kompisar till familjen m.m. har påpekat o sagt hur mycket de ser mig som en "Sawin", som en familjemedlem. O det säger min värdmamma också, så det känns super bra :) Andi börjar snarare bli mer orolig för hur barnen kommer ta det när jag åker härifrån. För eftersom de är så små, så har de redan glömt hur det var innan jag kom hit. För dem så har ju "Ihii" alltid bott i källaren o alltid funnits där. Att behöva säga hejdå till dem o berätta att jag inte ska ta hand om dom mer kommer inte bli en rolig upplevelse, uscha!

Nu ikväll så kommer lite kompisar över för o kolla på lite film o bara ta det lugnt :) Helgen är inte direkt planerad, men det blir troligtvis lite shopping imorrn. Hade väldigt gärna åkt in till New York, men ovädret som har varit idag ska tydligen fortsätta, så får det nog bli en annan dag.


Kommentarer
Jasmine

så himla skönt att ha hamnat i en så bra familj :) Det hade fortfarande varit jättespännande att fara iväg som aupair men jag tror jag har kommit fram till att jag inte vågar. Dels för att jag är så oerhört hemmakär sen för att jag är livrädd för att hamna i en dålig familj som utnyttjar en, eller att nte vara en i familjen och inte få några vänner.



Det hade varit häftigt men jag vet inte.

2009-11-14 13:05:53
URL: http://jasmineisaksson.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0