Lördag - Morgonmänniskor

Jag är just nu hemma hos Meike, o strax sa ska vi ut o äta med nagra kompisar som Melanie träffat genom sin klass. Ska bli trevligt :)

Idag blev det en laaaang sovmorgon. Blev ganska sent igar kvall sa jag kom inte upp förran 11 tiden, o klockan hann bli 12 innan jag kom upp till familjen. O bada mina värdföräldrar log lite o skrattade lite at att jag nu fick äta frukost/lunch eller vad det nu blev. Amerikaner är vanligtvis ganska mogonpigga faktiskt. Mina värdföräldrar är alltid uppe runt 6, o da tränar de gärna, eller aker o ta en simtur pa gymmet. Man kan även se pa aerobics o spinning schemat som de har pa gymmet att amerikaner är mer morgonmänniskor än kvällsmänniskor. Första passet pa morgonen börjar 05.45 (!!!) orka, säger jag bara. Sen är de flesta passen mellan 6 och 11 pa förmiddagen. Sedan finns det inget under dagen, utan bara ett eller tva pass runt 6 pa kvällen. Asdaligt om ni fragar mig, för hemma sa tränar alla eftet klockan 16 typ, o de bästa passen är alltid runt 7 tiden pa kvällen. Här finns det inga pass sa sent. Utan man maste helt enkelt vara "amerikan" o ga upp tidigt :P

Kommentarer
Jasmine

Just nu pluggar jag Historia A på Umeå universitet. Det enda som är ivägen för aupairandet är egentligen dels det att jag inte har körkort och inte riktigt har tid/råd att ta det än. Och sen det jag har börjat tänka i banorna att det är så sjukt mycket ansvar att ta hand om någons barn. Vad som helst kan ju hända och vad som helst kan ju gå fel.

2009-11-15 14:03:15
URL: http://jasmineisaksson.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0