Måndag - College

Idag tänkte jag att jag skulle ta tag i mina collegeplaner! Så Emelie var duktig o åkte iväg till det stora colleget som ligger några minuter från där jag bor. Virrade runt lite först på det gigantiska campuset men hittade tillslut till registration kontoret. Trodde att det skulle ta en halv timme max, o fylla i lite papper, fråga lite frågor och slutligen bestämma vilken kurs jag skulle ta. Men nej nej, jag var där i nästan tre timmar! Skickades fram o tillbaka på skolan, lämna papper på alla möjliga ställen, sen fick jag även göra ett stort engelska test. Var samma stuk som det är på nationella proven, o jag fick även skriva en mindre uppsats... aldrig hade jag trott att det skulle vara så svårt att anmäla sig för en ynka liten kurs - o då fick jag inte ens skriva upp mig på den kursen jag vill gå! Jag var där i nästan 3 timmar, men ändå måste jag tillbaka! Var superförvirrad efter att jag hade gjort engelska testet. Fick bra resultat på alla delar utom på uppsatsen som hade kunnat ha gått lite bättre, då jag fick 4 av 6 poäng. Så om jag vill nu kan jag ta en vanlig "engelska som ett andra språk"-kurs, som jag hade tänkt. Men det visade sig nu att de creditsen inte räknas! Så jag kan ta en kurs, men den kommer troligtvis inte godkännas som min "au pair kurs".

Så nu måste jag troligtvis gå tillbaka o göra om uppsatsen, för o visa att jag kan alla advancerade delarna, o att jag inte behöver gå "engelska 2". Om jag klarar uppsatsen, får jag välja mellan några få vanliga kurser, där ibland fotokursen. Men om jag vill kan jag göra ytterligare test, som de vanliga studenterna gör, ett engelsk test o ett matte test. O klarar jag det får jag ta vilken kurs jag vill. SUPERFÖRVIRRANDE!

Hoppas att min värdmamma kan hjälpa mig med allt imorrn, för just nu är jag bara vimsig, förvirrad o trött på allt...

Kommentarer
Jasmin

Haha de va verkligen förvirrande men du är ju grymt duktig så de kommer säkert gå bra :)

2009-11-10 15:17:33
URL: http://misspersian.blogg.se/
Rebecka

Vart pluggar du?

2009-11-13 18:49:17
URL: http://partofmyworld.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0