New York bilder

Igår så var jag o Melanie inne i New York för o shoppa och för o vara lite "turistiga".

Vi började med att gå in på Macys, ett av världens största butiker (som är med i flertalet amerikanska filmer). O de hade nu börjat sin mycket omtalade o populära julpyntning :) Supermys var det o man fick en riktig julkänsla!




Lite svenskt inne på Macys

Sedan gick vi till Central Park. Flummade i löven o bara gick runt o snackade en massa skit.














På vägen bort mot subway och brooklyn bridge, så råkade jag se två svenska flaggor som hängde ut från en byggnad. Blev självklart nyfiken, o undrade varför de var där. Visste om sedan tidigare att det finns en svensk kyrka någonstans i NY men jag visste inte var. Men det var självklart den jag hittade nu :P Så jag o Melanie gick in för o ta en titt. O just idag så de en liten julmarknad! Supermysigt! De hade allt som hör julen till hemma i Sverige. Tomtar, lucia saker, juldukar, adventsljustakar, pepparkakor och så hade de också massa svenskt godis. Mumma! Så jag köpte mig faktiskt lite marabou choklad, så mumsigt ;)


Julmarknad


Vi tittade även in lite snabbt vid grand central station :) Har varit där innan, men nu fick jag även lite kort på den gigantiska, o mycket vackra vänthallen, med sin vackra klocka i mitten.




Vi begav oss sedan mot Brooklyn Bridge :)







Nu har ni fått maaaaassa bilder! O snart så kommer Melanie o Meike över hit. O då ska jag få bilderna från gårdagen då vi var på latinodansklubben. Berättar allt om det sen, o lovar er ett gäng galna bilder. Vi hade sjukt kul iaf! Så himla kul o få dansa där, o verkligen HELT annorlunda! Men mer info sedan! Puss på er!


Kommentarer
Jasmin

wooow woow säger jag bara är bara så sjuuukr aviiis OMG jag vill åxå besöka och uppleva alla dessa fina ställen <3

2009-11-22 21:52:32
URL: http://misspersian.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0