Onsdag - Bus

Idag har det blivit massa bus o lek med Cameron. Vi var först på morgonen på Gymboree, sen blev det att åka hem, äta lite lunch o sedan var vi ute o lekte i trädgården. Vi målade också, o så pysslade vi ihop en fin hatt till lillkillen. Superfin blev han, o jättestolt :P

Han har också börjat upptäcka att ordet "NO" är otroligt roligt o givande o säga... Herregud! Vi satt o kollade på filmklipp på datorn med Elmo. O jag försökte desperat hitta "rätt" filmklipp för allt var "noooo, noooo". Inget var till belåtenhet. Han har verkligen börjat bli så himla envis (börjar likna Shane mer o mer) Så ibland så ger han mig en riktigt utmaning. Men sen så är han också supersöt när han vet om att han gör något fel, eller rör något han inte får röra. För då hytter han med sitt lilla finger o säger, "no, no, noooo" :P

Just nu så sover hela gänget middag, men Blake borde vakna upp vilken minut som helst o då blir det "bottle bootcamp". Vi försöker få bebisen o ta minst en flaska med välling varje dag, så han snart inte kommer behöva bli ammad så mycket. Så det är mitt jobb att få honom att ta flaskan istället. Börjar gå riktigt bra faktiskt! Men han tar den bara från mig. Ger Andi honom flaskan så blir han skitarg för han vet ju om att han kan få nått så mycket bättre av henne :P

Dagens bilder :)


Cameron vattnar den redan döda tomatplantan :P






Vi leker kurragömma o Cameron "gömmer sig".

Hide and Seek har på senaste tiden blivit en av barnens favoritlekar. O Shane ber mig ofta räkna på "mitt språk" som hon av någon lustig anledning kallar "sign language", alltså teckenspråk :P Ibland blir det också att jag sjunger på svenska, sådana låtar som hon kan på engelska. Lite små roligt, för hon ser så förundrad ut varje gång jag gör det :P


O så en sista bild på Camerons fina hatt!


Kommentarer
Frajda

Asså den ungen. Jag sitter verkligen och ler från öra till öra när man ser dina bilder. Helt OTROLIGT vilket charmtroll!! Btw, hur går det med foto-uppgiften? ;)

2009-11-18 22:04:45
URL: http://thelanderfrida.blogg.se/
SofiaH

Min nystartade sida där jag säljer mina handgjorda silver och namnsmycke. Passa på att handla julklappar! Nu billiga priser och julpaket. Ta en titt! :) sofiahsmycken.blogg.se

2009-11-18 22:14:51
URL: http://sofiahsmycken.blogg.se/
mamma

jag längtar efter att träffa ditt lilla charmtroll.

2009-11-19 12:15:08

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0