Onsdag - Fotopanik!

Jag har en sådan längtan idag av att ta kort! O inte vilka kort som helst, utan jag vill ha ett stort "uppdrag", ett tema, ett behov att ta riktigt bra o välplanerade kort. Jag vill inte bara ta kort på "dagens outfit" eller "det här är min frukost" utan jag vill ta fotografier. På gymnasiet så fick vi alltid teman som vi skulle fota på fotolektionerna, o jag saknar faktiskt att ha ett mål med mina bilder. För numera blir det mer spontanbilder på barnen, eller på kompisar man umgås med eller på någon känd byggnad. Men jag vill ha en modell, typ älskade syster som alltid ställer upp när jag är på fotohumör, o så vill jag spendera flera timmar bakom kameran, o efteråt känna att, "fan jag är ju faktiskt bra på det här".

Så idag, när jag var ledig under några timmar gick jag ut med min lille systemkamera för o ta lite bilder. Men usch vad tråkigt det va! Hade ingen inspiration, inget mål och ingenting som fanns runt omkring mig kändes värt att minnas med en bild. Så himla tråkigt... Så jag undrar nu om ni har några bra tips! Ge mig ett fototema! Eller är det nått här som ni vill se hur det ser ut! Det kan vara allt från, "hur ser ditt rum ut" till "ta ett fototema med känslan lycka".

Okej, det här verkar säkert konstigt, men jag är desperat. Jag behöver inspiration o jag känner ett panikbehov av att sitta o "brainstorma" fram ett gäng potenitiella bilder. Visst jag skulle kunna försöka ta lite extra bra bilder med barnen, men varje gång man ber Shane le fint, så flinar hon så att det ser ut som hon plågas, hahah. O varje gång man tar fram kameran i närheten av Cameron, så attackerar han den o vill bara hjälpa till o klicka på knappen... så det går inte alltid så bra :P 

Under Saras o min photosession, med temat "Sommar".


Kommentarer
Jasmin

Ååh jag skulle mer än gärna ställa upp som modell gums :) Saknade dig när jag tog höst bilder :( Det är svårt med ett tema vi har jo gjort en massa under våra år med du kan ju ta bilder med detlajer och smycken i naturen kanske :/ Eller tänk att du ska ta en bild som ska bara med i någon reklam :P Hahah är inte så duktig på ideer men good luck :) Puss på dig miss you a lot <3

2009-11-05 20:48:27
URL: http://misspersian.blogg.se/
Frajda

2009-11-07 21:36:17
Frajda

Fota dina känslor om det du gör nu! Ditt New York liksom :) Din glädje och din saknad osv. <3

2009-11-07 21:38:11
URL: http://thelanderfrida.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0