Söndag - Dansklubben

Jag o ett gäng kompisar var som sagt ute o dansade igår kväll på en latinodansklubb. Det var jag, mina två tyska au pair kompisar, Melanie och Meike, tillsammans med en annan tysk tjej, en amerikansk kille och en kille från Argentina. O det var så himla kul! Det var verkligen helt annorlunda från en vanlig svensk eller amerikansk dansklubb. Alla dansade mer eller mindre i par, o det dansades salsa och massa andra danser, som det säkert knappt finns namn för :P Ibland var det lite "dirty dancing" feeling på det hela, haha. Men det var riktigt kul o få se hur de riktigt duktiga dansade på dansgolvet.

Men självklart så dansade vi också! Så himla kul! Antonio som är från Argentina försökte lära mig o tjejerna hur man gjorde. Men herregud, inte det lättaste kan jag lova. Danssstegen isäg är väl ganska basic, men att vicka på höfterna som en riktig latinoamerikan är inte det lättaste! Ibland trodde man nog att man lyckades vicka på höfterna ganska bra, men sen så kollade man, o då upptäckte man ganska fort att man fortfarande var stel som en pinne, haha. Men aa, nu har vi testat på det också. O det var riktigt kul :)

O killarna behandlar en helt annorlunda också. De bjuder upp, sedan så tackar de för dansen, o så leder de en tillbaka till ens bord. De följer alla regler, haha :P

Så här kommer några av bilderna från gårdagskvällen. O herregud vad jag skrattade när jag fick se dem! Vi ser verkligen inte kloka ut alls, haha. Men aaa... idag så bjuder jag på galenskap ;)


Jag, Meike och Stephen


Jag, Antonio, Verena och Melanie på dansgolvet :P






Kommentarer
Malin Månsson

Hej Emelie! Jag vet inte ifall du kommer ihåg vem jag är, men hur som helst. Jag går ju sista året och tar ju styúdenten till sommaren och är faktiskt riktigt sugen på att åka iväg ett år som Au pair. Hur långt innan bestämde/förberedde du dig? Vad ska man tänka på när man åker iväg?



Ha det superbra, kram Malin

2009-11-23 15:16:59

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0