Söndag - Halloween

Här kommer helgens uppdatering! Så varning för ett nytt långt inlägg (förlåt) men halloween har varit riktigt kul o allt möjligt har hänt!

Collegefesten i fredags var kul, men det kändes lite som om jag var på ett mellanstadie disco, haha. Festen hölls i skolans cafeteria, o när vi kom dit satt det typ tre lärare utanför o "hälsade oss välkomna", kändes ganska töntigt :P En av kvinnorna tyckte jag var jättesöt i min lilla klänning, o frågade glatt, "did your momie take a lot of pictures of you?!". Hahaha... kände mig som 5 år igen :P Men vi tjejer hade en trevlig kväll med mycket dans, trots att det inte var särskilt mycket folk och en ganska lam fest :P


Jag, Melanie, Simone och Meike inför collegefesten :)




Igår så bar det in till New York, o jag o tre andra kompisar peppade starkt inför kvällens halloween party på the Trump Tower. Vi åkte in mot Time Square för o möta upp Sanna och hennes syster Fia i våra mycket fina halloween kostymer. Har nog aldrig kännt mig så uttittad som jag kände mig då. Herregud, vad många det var som kollade på oss när vi gick fram på gatan! Folk visslade, vände sig om, bilar tutade, flera personer skrek efter oss och jääättemånga tog kort på oss. Helt galet! Vi är nog med i ett 30-tal fotoalbum nu, haha. Flera personer gick fram till oss o frågade om de fick ta kort tillsammans med oss. O när de gjorde det, kom det säkert fram ytterligare tio personer som passade på att ta kort när vi ändå posade. Folk smygfotade när vi stod vid trafikljusen, bad oss va med på kort tillsammans med deras barn o nån gammal gubbe haffade oss inne på Mcdonalds o tog kort, haha. Helt galet var det iaf :P

Vi var först ute o åt på en supermysig restaurang som hade servitriser som showade o sjöng. Vi skulle sedan ha åkt till den stora halloween paraden, men klockan blev lite för mycket, o regnet öste ner utanför så vi hamnade på mcdonalds istället i väntan på att festen skulle börja. Men när vi väl kom till festen, så kom vi inte in... så jäkla surt. Vi hade biljetter o allt, men ägaren till klubben stod utanför o kollade stenhårt om alla var över 21. Så vi hamnade på en fest hemma hos ett gäng svenskar i en liten lägenhet istället. Det var riktigt kul, o det kändes bara så coolt att ett gäng ungdomar från hela sverige samlats för ett halloween party mitt i centrala new york! Helt sjukt egentligen, men det var riktigt kul.

Hela gänget, som nu bestod av säkert 25 svenskar, gick sedan tillbaka till the Trump Tower för o försöka komma in på klubben igen, o denna gången gick det! Så vi var där o dansade o hade det kul ett bra tag, innan kvällen tyvärr fick lite snabbt slut, men det är sånt som händer. Men vi hade en väldigt bra kväll! 

Här kommer bildbevisen!


Hela gänget på restaurangen Stardust :) 

 
Två av servitriserna som sjöng o uppträdde 

 

 

















Systrarna Batgirl o Taxidriver ;)




Fia, Johanna, Sanna, Klara och Anna :)


O så den lille nyckelpigan ;)


På den svenska hemmafesten






Det svenska gänget! Sen så mötte vi ytterligare kanske tio svenskar under kvällen :P O tre av oss var från Kalmar, helt sjukt!




Oh så blev det lite dagen efter frukost i New York :) Mys mys!


O även då lyckades vi springa på två svenskar, haha...


Kommentarer
Jasmin

Ååh vad avis jag är!! Vilken babe Olala :D Kan förstå att många ville ta kort med er ;) <3

2009-11-02 09:24:54
URL: http://misspersian.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0