Torsdag - Egen dag

Idag har jag jobbat så mycket! Eller inte. Jag jobbade en timme på morgonen för o sedan vara ledig hela dagen :P Så himla skönt!

Torsdagar har de senaste veckorna varit "min dag". Andi har tagit med barnen till farmorn, o varit där hela dagen så jag har fått vara själv hemma. Vanligtvis så hänger jag också på, då det brukar vara ganska trevligt. Men de senaste tre veckorna har jag stannat hemma av olika anledningar, och så även idag. O gud vad skönt det är o få ha lite tid för sig själv!
 
Så när barnen o Andi åkt iväg vid 8-tiden idag så gick jag tillbaka o la mig i sängen. Sov till tio o kände mig riktigt utvilad för första gången på väldigt länge. Åkte iväg till gymmet o gick på ett nytt pass. Var väl helt okej, om man bortser från ledaren. Hon var en sån där typisk instruktör man ser på TV, ni vet. Hon hade ett snyggt påklistrat leende under hela passet, o självklart såg det aldrig ut som om hon tyckte det var jobbigt (vi andra dog mer eller mindre). O så gjorde hon små härliga uttrop som "Wihhoo! Oh come on girls! You can do it, just one more time! And up and sssquuuueese" Så himla hemskt.

Efter mitt inte så lyckade besök på gymmet åkte jag hem, fixade lite lunch o satt sedan o pratade med lite folk hemifrån. Blev o göra lite tvätt o plocka iordning i barnens rum, o jag hann även prata lite med Philip.

Nu i eftermiddags så åkte jag tillbaka till colleget. Fick prata med en jättetrevlig lärare som hjälpte mig, o som kunde rekommendera vad jag skulle läsa o inte läsa. Kursen som jag tänkt ta, Reading and writing, var tydligen inte alls bra, utan mer en förberedelse på att kunna skriva rapporter o annat till andra "riktiga" kurser. Så istället så kommer jag nu ta en english grammar class, o det känns jättebra, för det är just grammatiken som jag är dålig på. Sen så kommer jag även ta en kurs för just den läraren jag pratade med :P Hon hade en kurs där alla läser samma bok, o sedan så har man diskussioner o annat om boken o liknande ämnen varje vecka. Lät jättebra, o hon var supertrevlig, så det blir nog bra o ha henne som lärare. Hon berättade även att hon har elever som kommer ta denna kursen igen (fast med annan bok) trots att de redan haft den en gång innan. Så det lät ju lovande :) Det är så jäkla dyrt bara! Två lektioner, för över 800 dollar... alltså runt 5600. O det värsta är väl att jag måste betala 300 dollar av dem själv, mindre kul (o då är inte ens böcker m.m. inräknade) Usch!

Nu blir det o kolla på Greys Anatomy o sedan Project Runway! Puss o kram!


Kommentarer
Rebecka

Jag pluggar också där! Eller ah, på tisdag är sista lektionen :P

2009-11-13 19:29:42
URL: http://partofmyworld.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0