Äntligen Boston

Förlåt för att jag aldrig uppdaterade om Boston igår. Men när jag väl hade tid o lust att skriva, så hade de stängt ner blogg.se för nån serveruppdatering, så jag kunde inte skriva. Så helguppdateringen kommer nu istället!

Bostonresan var väldigt lyckad iaf :) Vi var egentligen 10 stycken tjejer från området som åkte, men 4 utav dem tjejerna åkte tidigare, så de höll sig för sig själva medan jag, Maria, Meike, Melanie, Jovana och Simone höll ihop hela helgen :) Namnen säger er troligtvis ingenting, men det var roligt att vi var ett gäng som kom från hela världen. Varje gång någon frågade var vi kom ifrån, så fick vi inte bara förklara att vi var au pairer i New Jersey, utan också rabbla upp att vi var från, Sverige, Serbien, Österrike, Peru och Tyskland. Ett riktigt internationellt gäng var vi alltså ;) O trots att vi är ganska olika som personer, hade vi väldigt roligt ihop!

På lördagsmorgonen åkte vi in till city, och gick en lång promenad/guidning kallad The Freedom Trail genom centrala Boston. Man fick helt enkelt bara följa ett rödmålat streck genom staden, där olika kända o viktiga platser, byggnader osv. var utmarkerade. Väldigt bra, då det gjorde att vi fick se det mesta utav Boston :) Vi stannade bland annat för lite lunch o shopping på Quincy Market o Fanhuil Hall, kollade in hamnen, såg de gamla o väldigt engelsk inspirerande kvarteren i norra delen av staden o fick även se flera historiska platser.

På eftermiddagen så mötte Emma (au pair tjej som bor i Boston, som jag mötte på väg till Au pair skolan) upp oss, o hängde med vårt lilla gäng. Det var verkligen superkul o få träffa henne igen, o medans de andra tjejerna gick på en mindre ishockey match ute vid Harvard Univeristy, så gick jag o Emma på en 3D film. O efter att vi varit supersnygga i 3D glasögon så åkte vi till ett shoppingcenter för lite kvällshopping o middag. Så tack Emma för en mycket trevlig kväll!

På söndagen så åkte vi först ut o kollade in Harvard University. Inte superspännande kanske, men vi flummade lite med våra kameror o tog en fika ute i en liten mysig park. Efter det så åkte vi till Fenway Park, den stora baseball arenan, där Red Sox spelar. O har ni någongång sett filmen, Fever Pitch, vet ni exakt vilken jag menar :P Så det var lite coolt att få ha varit där också, trots att vi inte gick in på planen, då det var ganska dyrt. Men vi fick en liten glimt av insidan iaf inne på en pub som låg under läktaren. Så efter lite baseball, blev det god kinamat innan det var dags att åka hemåt igen. Så framåt tolvslaget var vi hemma i Basking Ridge igen, trötta o flummiga men väldigt nöjda efter en lyckad helg :)


I väntan på bussen i Chinatown


På väg genom ett regnigt Boston, så följde vi det röda strecket, o hade Melanie som vår egna guide :P




Vi hade ganska roligt åt Simones val av sittplats :P


Jag o Emma i våra mycket vacka 3D glasögon


Emma


Jag


Harvard University


Vid en av Harvards många byggnader :)


Ett gäng galna fotografer ^^


I parken vid Harvard Square


Fenway Park






Jovana, Simone och Maria





O tillslut så bar det iväg hemåt :)


Kommentarer
Emma

Tack själv! Fina bilder. Jag kanske borde komma o turista i New Jersey nångång? Men vi kanske ses I NYC i november, jag hör av mig. Kram

2009-10-27 17:36:59

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0