Förändringar

Det har skett lite flrändringar här hemma... som ni kanske kommer ihåg skrev jag för nån vecka eller två sedan om hur min värdpappa haft lite strul på jobbet. Det har tyvärr fortsatt. Han har absolut jobbet kvar, men han behövs inte längre i Washington DC. Så numera jobbar han hemifrån eller från det lokala kontoret. För barnen o familjen i stort är det jättebra, då han kommer kunna vara hemma mycket mer. Men för mig innebär det bland annat att jag inte har en egen bil längre... o det suger rent ut sagt. Nu är vi 3 vuxna på 2 bilar (den 3:e var en hyrbil som Curt hade fått genom DC jobbet), så under dagarna är jag mer eller mindre fast här. Andi försöker ordna så att jag kan komma iväg på gymmet o så ändå, men att inte ha bil i ett land som detta är inte särskilt kul. Men aaa, det får gå ändå, o jag är o andra sidan väldigt glad över att han har jobb kvar överhuvudtaget.

En annan, lite roligare nyhet är att Andi o hennes bror ska börja träna för att vara med i ett stort race nästa år. O denna tävling ska hållas i San Fransisco den 31 juli... alltså ungefär vid den tiden då jag ska sluta jobba här, o antingen börja resa eller åka hem igen. Men igår så frågade Andi om jag hade lust att flyga över med dem till San Fransisco o sedan börja min semester därifrån :) O det vore verkligen supermysigt o avsluta mitt år här med några dagar i Kalifornien med min värdfamilj :) Hoppas verkligen det kommer gå!

Kommentarer
Håkan

"här hemma"..... Hm, verkar som om du har vant dig vid livet i staterna!

2009-10-14 11:49:50
Malin Bergström

Hej Emelie, vad glad jag blev över att du hörde av dig! Det känns så spännande att prata med andra au pairer om hur de har det. Jag längtar jätte mycket tills jag kommer åka, även om tanken fortfarande är väldigt skrämmande. Hur gamla är barnen du tar hand om? Såg bilder på dem, så otroligt söta! Reser du genom Culture Care? Eller några andra? Hur är det med hemlängtan och så? Ta hand om dig, kram!

2009-10-14 19:11:02
URL: http://thedayswithme.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0