Fördomar?

Jag har en liten tanke... såg att en annan blogg-tjej som också är här i det stora (kanske lite konstiga) landet i väst, som hade skrivit om de olika fördomar o tankar vi har om amerikaner o USA. Saker som man hört, exempelvis att man alltid går med skor inomhus här o att alla amerikaner tror att svenskar är blonda o blå-ögda. Stämmer detta??? Så nu tänkte jag faktiskt ge er chansen att få era tankar o fördomar besvarade eller bekräftade! Vad har ni hört om USA, o är detta SANT eller FALSKT!? Fråga på... o så tänkte jag försöka göra en nya lista, utefter vad ni har hört om detta land o om vilka tankar o fördomar jag hade innan jag åkte hit! :)


Kommentarer
Frajda

Öh, typ att allting är STORT i USA :P Bilar, hus, maträtter osv osv. Sen står det tyvärr still för tillfället

2009-10-07 23:04:31
URL: http://thelanderfrida.blogg.se/
sanna

ja så är de, alla som jag träffas säger du ser inte ut att vara från sverige man går med skor inne man äter frukost i bilen man tar bilen till grannen 2 minuter bort man kör divein på allt som gåt emelie

2009-10-07 23:56:58
mamma

Tror de att det går isbjörnar på gatorna i Sverige?

Vilka kända svenskar känner de till?

Älskar alla amerikaner svenskt glas eller är det något annat svenskt som är poppis?

Är amerikaner stöddiga och störst och bäst i allt?

Finns det många sjukt feta människor.

Tror de att svenskar är lättfotade bimbos?

Utseendefixering och plastikoperationer?

Kändishysteri?

2009-10-08 10:34:47
Jasmine

Är amerikaner så oallmänbildade som man fått höra. Typ att en del inte kan peka ut vars Washington D.C ligger eller att de inte vet vars på kartan storbrittanien är osv...

2009-10-08 15:01:38
URL: http://jasmineisaksson.blogg.se/
Jasmine

är det sant att amerikaner är så oallmänbildade som man fått höra? Typ att en del inte kan peka ut Washington D.C på kartan och att de inte kan peka ut vart en del länder ligger och såna saker.

2009-10-08 15:02:50
URL: http://jasmineisaksson.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0