Fredag - Collegekurser

Jag sitter just nu o kollar igenom collegekurser... o det är verkligen inte lätt o hitta någon kurs som jag verkligen vill o kan ta inför nästa termin. Det är nämligen så att alla au pairer måste läsa minst 6 credits under sitt år i här, för att fullfölja au pair programmet o för att uppfylla de visa krav som finns. O eftersom jag inte pluggat något denna terminen, så måste jag verkligen ta tag i det nu. Men jag vet inte vad jag ska välja! HJÄLP! 

Det jag funderar på är; Digital Photography, som är en nybörjarkurs. Men jag har ju faktiskt läst både, Foto A och B... så det kanske blir bara en massa repetition? Eller inte, med tanke på att vi nog egentligen inte lärde oss så mycket under dem lektionerna :P  

Sen har dem Psychology, något som jag tycker är jätteintressant, men det är samma sak där... jag har redan läst Psykologi A och B... Men det är kanske värt att ta den kursen ändå, eller läsa Child Psychology?

Sen finns det flera English courses, så som grammatik och engelska som ett andra språk. Men det känns lite onödigt (inte grammatiken kanske) då jag pratar engelska typ konstant any way. Men det finns även skriv o läs kurser i engelska, som låter lite mer lockande, men jag vet inte.

Sen finns det maaaassa andra kurser, allt från språk o dans kurser, till criminal justice o interior design kurser...

Jag är seriöst helt förvirrad. Vad tycker ni?! Tips, ideer, åsikter! Eller är det nån au pair som läser bloggen, som har nått bra tips? Jag behöver HJÄLP!


Dagens sötaste bild ;)


Kommentarer
bex

interior design mmmm :D askul ju! jag tycker du ska ta det som värkar roligast och skita i vad du gjort innan för det kanske inte är samma sak i USA ;) o om du tar nått du tycker är intressant lär du ju träffa träffa folk som också tycker det är intressant ^^

2009-10-31 00:36:15

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0