Måndag - En arbetsdag

Idag har varit en typisk arbetsdag :) Börjar kl. 7, då jag hjälper till att göra iordning barnen, fixar frukost, o ordnar allt inför dagens planer. Andi skjutsar sedan barnen till skolan eller farmor, (beroende på vad som är planerat för dagen) medan jag har hand om Blake. När Andi kommer tilbaka, så brukar hon antingen försöka sova lite eller ta en joggingrunda medan jag plockar iordning alla leksaker som finns utspridda i hela huset, städar i barnens rum, städar lekrummet o börjar med barnens tvätt samtidigt som jag har hand om bebisen. Sedan sticker min värdmamma till coachingjobbet, o tar då vanligtvis bebisen med sig, så då är jag själv hemma. Antingen så är jag ledig då, eller så blir det att göra klart tvätten, eller att åka o handla mat.

Idag så hann jag både storhandla, o pysa till gymmet. Mycket bra :) Börjar sedan jobba kl 5 igen då det är dags för middag o så småningom att lägga barnen. Ikväll var det inte det lättaste, då Cameron hade feber o var härligt gnällig, o bebisen hade jätteont i magen, då han precis börjat äta babyformula, o hans lilla mage är helt klart inte van vid det ännu. Så det var en lagom rolig kväll, o jag o min värdmamma åt middag 2 timmar efter att vi lagat den :P

Idag fick även min värdmamma räkningen efter att hon var på sjukhuset, då Blake föddes... o vill ni veta vad det egentligen kostar att föda barn på ett amerikanskt sjukhus, o sedan spendera 2 nätter där?

1500 dollar... alltså ungefär 10 500 kronor... herregud!


Vacker teckning, vackert leende ;)


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0