Fredag - English, please!

Något som jag irriterar mig något otroligt på, är när man sitter ett gäng kompisar från olika länder, o några insisterar på att jämt prata sitt hemspråk...

Nästan varje gång jag är med gänget som möts på Starbucks (inte det svenska kompisgänget) så pratar tyskarna tyska med varandra, medan vi andra som är från Mexico, Sverige o Frankrike får sitta själva o antingen försöka fatta vad tyskarna pratar o skratta om, eller helt enkelt ha våra egna konversationer på engelska. Men det gör mig så jäkla arg att de tyska tjejerna 90% av tiden pratar tyska. Tycker faktiskt det är väldigt ohyffsat att sitta o skratta om något, när resterande i sällskapet inte förstår vad de skrattar åt.

Detta hände igår (igen) när jag var på Starbucks med dem. O jag måste bara ta ut min ilska på någonting! Har redan beklagat mig för min värdmamma. Men att få ilskt skriva av sig, kanske hjälper mot surheten. För jag tycker bara att det är så taskigt att göra något sådant.

Vi alla kan prata engelska, så det är ju långt ifrån det som är problemet. De är bara så jäkla bekväma. Melanie, som är en tysk tjej som kom hit samtidigt som mig, satt bredvid mig igår o var så himla snäll o översatte vad de andra tjejerna pratade om. Men det ska hon ju verkligen inte behöva! För de andra kan mer än väl prata bra engelska själva. Blir bara så jäkla sur. O jag tror att det faktiskt är en av de största anledningarna till att det är inte alls lika kul att hänga med detta gänget, som med andra som är mer öppna o vågar ha konversationer.

Förlåt att jag låter så sur o arg, men jag lovar att försöka vara mer positiv i nästa inlägg. Om det går :P


Kommentarer
Cecilia

Jag håller med! Grymt tråkigt om man gör så! Vad är det för mening att träffas allihopa om man ändå bara skall prata med de från sitt eget land på sitt egna språk. Kan de ju lika gärna ha en egen "meeting".. Aja, hoppas det blir bättre!

2009-09-27 02:59:14
URL: http://chibs.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0