Lördag - Svensk night out

Igår blev det som sagt NEW YORK. Jag o Sanna som också är från Sverige åkte in och mötte upp två andra svenska tjejer och även en tjej från Danmark. Tanken var att vi skulle försöka få tag på biljetter till den hyllade Broadway showen The lion king. Men när vi väl var där, så visade det sig att våra "super bra platsbiljetter" inte var så superbra. Så det fick bli en annan gång helt enkelt!

Istället gick vi ut o åt på ett jättemysigt ställe precis vid Time Square. Hade en trevlig middag, och planer om att gå ut på kvällen började smidas... ingen utav oss var väl direkt festklädda och inte direkt superpepp på att försöka komma in på en klubb trots att vi är minderåriga (är så surt att man måste vara 21 här). Men vi tänkte att vi skulle ge det ett försök iaf! Så vi försökte peppa igång lite, o även hitta festklänningar vi kunde ta på oss :P Men eftersom tågen inte går så sent på fredagar... så bestämde jag o Sanna tillslut att åka hem. För vi skulle ändå bara få festa max en och en halv timme. Lite surt. Så jag åkte hem med Sanna istället o sov hos henne :)

Idag så åkte jag o Sanna över till de andra två svenska tjejerna vi umgåtts med kvällen innan. Vädret har varit helt underbart så vi låg ute o solade o bara hade det härligt. Var "typiska svenskar" o gjorde pannkakor och åt sedan glass. Mys mys. Imorrn hoppas vi på att kunna åka till beachen, då det enligt min hostmom kommer vara väldigt mycket på G denna helg och väldigt mycket folk. Hoppas på att vi kommer att kunna åk dit imorrn kväll, men vi får väl se vad som händer :)

Några uppdateringar från Sverige!? Det är ju alltid jag som babblar på en massa, men vad händer hemma? Tell me!


Igår var även jag o familjen o badade vid ett poolområde i närheten :)




Sara och Sanna


Anna




Sanna och Jag i väntan på tåget


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0