Lördag - Tack o lov för Microsoft

Herregud... mitt hjärta stannade för några minuter där...

Nu ikväll, när jag satt vid datorn, skulle kolla det gamla vanliga, ni vet mailen o facebook, m.m. Så kommer det upp något nytt anti virus program som jag aldrig sett på min dator innan... som påstår att jag har 41 virus på min dator, varav säkert 10 stycken är trojanska hästar. Trodde jag skulle svimma av, samtidigt som jag hörde min pappas röst i huvudet säga "är du säker på att du inte ska säkerhetskopiera allt på din dator innan du åker till USA"... Jo, pappa. Det skulle jag ha gjort. Men tack o lov för min värdpappa och Microsoft för annars hade min dator kraschat totalt.

Jag sprang direkt till min värdpappa som jobbar som datateknik snubbe (vad han nu är) på Micrsoft o panikslaget svamlar ihop något om virus och konstiga program. Men nu, kanske en och en halv timme senare så har Curt tagit bort alla virus, och även installerat ett nytt virus program på min dator. Tydligen så var det själva virusprogrammet, som sa att jag hade 41 virus... som bar på själva viruset i säg. Väldigt konstigt. Men nu ska allt vara borta. O Sanna är på väg hit så jag får sällskap ikväll o natt igen. Så nu ska jag alldeles strax möta upp henne, så blir det väl lite slappa tid ikväll o imorrn ska vi försöka gå upp tidigt för o träna :)


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0