Måndag - Niagara fallen

Nu är jag hemma! Kom hem igår natt efter en väldigt lång buss resa hem från Niagarafallen. Tack o lov så fick jag ledigt idag, så jag hann sova igen alla de timmar som man missat under helgen. Men det har varit en väldigt bra helg :)

Det var jag o fyra andra tjejer som på fredagkvällen åkte norrut mot Kanada o Niagarfallen. Kom fram runt 8 på lördagsmorgonen efter en 10 timmars bussresa. Vi hade bokat rum på ett hostel några minuter ifrån niagarafallen, o trots att det var ett nergånget hus o inte världens lyx så var det riktigt bra. Ägaren var superhärlig o väldigt snäll, o gav oss tillgång till dusch o frukost när vi kom dit, trots att vi inte skulle få checka in långt senare. O sen så hade han en massa tips o bra idéer på vad vi skulle göra av vår dag vid Niagarafallen. 

Vi gick till den lilla turiststaden o kom tillslut fram till floden o Niagarafallen. O det var verkligen riktigt coolt! Väldigt maffigt o otroligt vackert. Vi köpte varsit "adventure pass", då vi fick tillgång till att åka längs floden, se en väldigt häftig o "verklig" film om fallen, gå bakom fallen och självklart också åka med Maid of the mist, båten som åker in mot fallen. O blöta blev vi, det kan jag lova! Men det var kul :)

På kvällen, efter att vi gjort alla turist sakerna o hade riktigt ont i fötterna, gick vi ut o åt tillsammans :) Det blev även en drink o lite dans på en av klubbarna. Kvällen blev inte så lång dock, då vi alla var helt slut efter en lång resa o efter att ha gått hela dagen.

På söndagsmorgonen blev det först lite shopping o sen bar det hemåt igen!


The Lyons hostel


Niagara fallen :)





Hela gänget








Båten vi åkte med, Steffi har bilderna från det, så dom får ni se senare :)


Så har het var man, haha

 






Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0