Onsdag - Titta får ni se...

Gårdagens kvällsplaner blev lite annorlunda trots allt... hamnade på Starbucks med 10 andra au pairer. Härligt härligt. O ikväll blir det nog ett besök igen. Är ju trots allt ledig ;)

Dock så är det ändrade bebisplaner. Kejsarsnittet är nu framskjutet en vecka... tills nästa torsdag. Men eftersom bebisen är beräknad o komma den 6 september (söndag). Så får vi se när den lille bestämmer sig för o komma. Dock hade jag tyckt det var bättre med imorgon, för nästa torsdag flyger jag över till Kansas City och jag vill helst inte missa de första dagarna med bebisen. Men eftersom det ska bli kejsarsnitt så måste min värdmamma stanna på sjukhuset i minst 5 dagar. Så då hinner jag besöka Philip innan de kommer hem ändå :)
Så tillskott i familjen när som helst alltså!

Mamma, du frågade om jag klättrat upp något på min ett-åring Camerons favorit lista ännu... o det har jag nog gjort. För igår så nekade han sin mamma för o gå till mig istället. Tihiii... Andi lyfte ut honom hur hans bilstol (något som jag oftast gör numera) och då började han direkt gråta o sträcka sig mot mig som stod brevid. Det är sånt som gör ens dag lite bättre ;)

Jag har även lärt Cameron hans första svenska sång :) Vet inte om ni vet vilken det är... men man ligger ner, med knäna uppåt. O så sätter man barnet på sina knän o och sjunger, "Titta får ni ser när jag åker ner, titta får ni se när jag åker ner. 1, 2, 3" O så sänker man ner sina knän och sjunger vidare, "Rusch ner för ruschkanan" och delar sedan på benen, så att barnet hamnar på golvet och sjuner slutligen "plums ner i vattnet"... Bra förklaring va? =P Men aa... den har nu blivit favorit och jag gjorde den så många gånger igår att jag idag har träningsvärk i magen, haha. Men det är kul o få lära barnen lite svenskt också :)




Bild från senaste besöket i New York - Time Square :)


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0