Onsdag - Barnvisor?

Dagen gick väldigt bra... trots att den blev lång. Jobbat sen 7 imorse, så jag är ganska trött nu. Men trots att jag lätt kunnat somna nu på fläcken så blir det nog ett besök på Starbucks ikväll. Ska försöka planera lite innan Niagarafallet-resan i slutet av september. För dryga 800 kr får vi boende o bussresa fram o tillbaka. Låter väl helt okej?? Så hoppas på att vi kommer kunna bestämma något ikväll.

Har haft Cameron själv hela dagen. Så efter att han vaknat efter sin tupplur tog jag med honom på en promenad i vagnen för att gå till sjön o stranden som ligger precis i närheten av vårt hus. Min lilla solstråle är så söt när han sitter o pratar o sjunger för sig själv  o pekar på allt han ser runt omkring. Men idag pekade jag också som en galning... för bara några få meter framför oss stod 3 rådjur. Så fina. Det finns jättemycket rådjur här runt omkring. Man kan se dem gå runt i folks trädgårdar hela tiden. Men idag var första gången jag varit nära dem.

Efter att vi varit o lekt på stranden o gungat på gungarna så gick vi tillbaka hemåt o Emme fick sin dagliga workout. Phuu... Det är inte det lättaste att dra en vagn uppför de här backarna, kan jag lova ^^ Cameron somnade på vägen hem så jag hann packa lite innan han vaknade.

Men det jag egentligen började skriva detta inlägget för, var att fråga er om ni har några bra tips på vaggvisor??? Cameron älskar när man sjunger något innan han ska gå o lägga sig, o jag är helt tom på bra barnvisor! Nån som har nått bra förslag, kan vara både svenska o engelska. Känner att twinkle twinkle little star börjar bli lite uttjatad vid det här laget nämligen :P


Kommentarer
mamma

När trollmor har lagt sina elva små trollbarn.

Vyssanlull.

Blåsippan ute i backarna står.

Sov du lilla videung.

Brahms Vaggvisa.

Idas sommarvisa.

2009-09-10 08:36:18
bex

ekorr'n satt i granen!!!!

2009-09-10 08:39:31
Jenny

Haha jag tänkte också föreslå Trollmor, men den va väl redan upptagen :P

2009-09-10 12:09:58
Asal

Trollmoor!

2009-09-10 12:38:13
URL: http://honeeybee.blogg.se/
Helena

Jag har en hel skiva med underbara vaggvisor. vill du ha en sådan? Ro ro barnet, Limu limu lima, vagga gunga gå..mfl

2009-09-11 09:13:56

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0