Onsdag - Say cheeeeesseee

Vad händer om man ger en 3 åring en kamera o ett stativ? Jo man får 150 bilder på allt möjligt o ett gott skratt!

Igår så hittade min värdmamma ett litet rese kamerastativ som varit instuvat i någon garderob. Jag har tidigare pratat om att jag vill köpa ett litet stativ, då det är enklare att få bra bilder under kvällen o natten om man har det. Så därför så fick jag låna det. Lycka! Ska bli jätteroligt att få testa det inne i New York nästa gång. 

Men aaa... när Andi gav mig stativet så fick Shane (min 3-åriga tjej) syn på det o blev genast nyfiken o frågade var det var. Så jag visade henne att man kunde sätta kameran på det o sen ta kort med kameran stående. O då ville hon ju självklart testa att ta kort. O efter att hon tagit ett kort var hon fast...! Hon älskade min kamera.

Så Shane börjar nu ta kort på mig, lillebror Cameron o allt möjligt hon kunde finna runt omkring sig. Hon var så söt! Hon började att ta kort på mig nere i min källare där vi lekte, men snart så hade hon sprungit runt i hela huset med stativet o kameran. Gud vad jag skrattade åt henne... Hon lyckades självklart inte ta särkilt bra bilder, då alla var i stativets lilla minihöjd på 40 cm o hon kunde inte riktigt se något i kameran, så hon lyckades inte alltid rikta kameran rätt. Men ibland så fick hon till det faktiskt, hahah. Hon bad alla att göra "funny faces", något som vi självklart gjorde till hennes förtjusning. O hon jagade runt efter Cameron o bad honom säga "cheese" konstant. Det var så gulligt! Visst jag var lite nervös över att min älskade kamera var i en tre-årings händer :P Men det gick ju bra ändå, o Shane o resten av familjen fick sig ett gott skratt. O Em fick 150 nya bilder på sin kamera ;)








Den lilla fotografen ^^



FUNNY FACES!!!





Min värdpappa Curt, hahaha


O min värdmamma Andi :P


Shanes funny face ^^


Hon lyckades till o med att få bebisen att göra "funny face" :P


O så Cameron när han säger "eeeiise"

Har ett antal bilder till, kan jag lova, på allt möjligt i huset. Allt från min dusch, Camerons rumpa, Shanes lekhäst "Horsie-Horsie" till min värdpappas ben o garderobsdörrar. Men tänke bespara er den plågan, haha.


Kommentarer
mamma

Fick mej ett gott skratt

2009-09-23 19:03:19

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0