Söndag - Med ett leende

Gårdagen i New York var riktigt lyckad o mysig. Åkte in med Johanna o Louise o bara gick runt o strosade, tog massa kort, o var riktigt turistiga. Vi gick längs 5th som är gatan med de riktigt fina butikerna, så som Prada, Gucci m.fl. Gick runt o bara njöt av solen o stämningen i Central Park. Var första gången jag var där, o det var verkligen supermysigt. Gatumusikanter lite överallt som spelar härlig musik samtidigt som man känner solstrålarna smyga sig in genom trädtopparna, samtidigt som man kan skymta New Yorks Skyline i bakgrunden. Riktigt coolt är det faktiskt.

Var o såg bron i central park, där alla möjliga par har träffats o gjort slut på i antalet filmer... såg minnesmärket för John Lennon, "Imagine" o bara njöt av att ha trevligt sällskap. Ibland är det konstigt hur man kan känna "att man känt någon i evigheter" trots att man bara känt varandra i några få dagar. Men det var verkligen jätteroligt att vara med Johanna o Louise. Synd bara att de, så som de andra svenska tjejerna jag träffat - åker hem snart... känns riktigt surt faktiskt.

Men efter en runda i Central Park begav vi oss upp mot Time Square igen... gick förbi en marknad o lite annat smått o gott. Sedan så fick vi för oss att vi skulle åka o se "triangel huset" som jag kallar det, för jag glömmer alltid vad byggnaden egentligen heter :P Men vi tog tunnelbanan ut dit iaf... men upptäckte när vi kom dit att vi hade typ bara hade 10 minuter på oss innan vi skulle träffa Johannas två killkompisar, Anton o Viktor som just nu var i New York. Så det blev att ta lite kort o sen bar det tillbaka till Time Square där vi mötte upp killarna. Kändes ganska konstigt att man stod mitt i centrala New York med 3 andra Kalmarbor. Ibland är världen verkligen liten!

Vi gick sedan o käkade hela gänget innan vi gick ut igen på NY-gator. Åkte till the meat packing district där Anton o Viktor bodde, kollade in läget där o såg de väldigt fina kvarteren som finns där. Riktigt coolt. O jag kan fortfarande inte riktigt fatta att jag är här! På andra sidan jorden o just nu skriver om hur jag spenderat min dag i New York City. Pinch me someone? För det är helt jäkla coolt att man verkligen är här!


Empire State Building





New Yorks bibliotek, där Carrie o Big ska ha gift sig i Sex and the City filmen























Älskar verkligen denna bilden!


Viktor, Johanna, Anton o Louise


Kommentarer
bex

pssst! fråga johanna om hon känner kakan, emmaas kaka ^^

2009-09-21 09:32:30
mamma

jag längtar till New York och framför allt så längtar jag efter dig.

2009-09-21 15:18:11
jasmin

Ååh va kul gums så avis och du är så fin på bilderna :)haha coolt Anton och Viktor är mina barndoms kompisar :)

2009-09-21 15:42:22
URL: http://misspersian.blogg.se/
Jenny

Haha tänkte också precis påpeka att Anton och Viktor är ansikten man känner igen :P

2009-09-23 13:05:10

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0