Tisdag - A cheesy little love song

Nu är jag hemma igen efter en heldag hos barnens mormor o morfar, och efter ett besök på the farm. Denna gången plockade vi äpplen o det var minst lika mysigt som förra gången :) Käkade peaunut butter and jelly sandwishes på en filt i gräset innan vi åkte hem och eftermiddagen blev lugn. Jag börjar bli som barnen (och Andi) jag måste ha min eftermiddags tupplur, haha. Så när barnen sover middag så slummrar både jag o Andi till i varsin soffa. Väldigt skönt, o det börjar bli ett måste då jag börjar jobba kl. 6 nästan varje dag. Imorgon så har jag dock nästan hela dagen ledig. Så först blir det att sova ut ordentligt och sedan en tur till gymmet, biblioteket och kanske även köpcentrumet. Får se :)

Pratade med Philip igår över nätet och han har fått för sig att han ska lära sig svenska, haha. Tydligen hade han hittat någon engelsk - svensk ordbok och nu suttit o pluggat in en massa "nyttiga fraser". Alla var väl kanske inte så användbara, men jag fick mig ett gott skratt när han med sin tyska brytningen försöker prata svenska. Men jag var faktiskt förvånad över hur mycket han redan hunnit lära sig =P

Jag nämnde i förra inlägget att lite nya resor börjar planeras in... inget är säkert ännu. Men ska kanske åka med några andra au pairer till niagarafallen i slutet av september :) Vill verkligen se det, så hoppas verkligen att det kan bli av. Sen så ska jag även in till New York nu på fredag för o göra en nattlig guidad tour runt på Manhattan. Ska bli väldigt coolt o få se New York i kvällsljus. Vi är några svenska au pairer som ska åka in o äta middag o sedan ta en tur i på New Yorks gator. Kan absolut bli kul! Hoppas på bra väder bara.

Nu ska jag prata med min tyska "svensk pratande" vän och sedan blir det sängen! Ha det bra Sverige!


Kommentarer
jasmin

Ååå va kul niagarasfall är jätte fint de är ett måste att besöka :D Ta båtturen som åker precis under fallet tror jag de va ;) de är coolt men då ska man ha regnkläder :P



Jag vill åxå till NY och se alla vackra belysningar och äta middag och gå runt på gatorna fuuuuuuusk emme :P



Miss you gums <3

2009-09-02 16:30:03
URL: http://misspersian.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0