Tisdag - Jersey körkort?

Jag o Andi har pratat om att jag ska ta ett New Jersey körkort. För just nu så håller försäkringsföretaget på om att de ska betala en massa extra för att jag ska kunna köra bilen (trots att de sa att det inte behövdes i början)... så allt är väldigt struligt. Men därför så funderar jag på att ta ett amerikanskt kökort för att underlätta allt. O visst vore det lite coolt att ha ett amerikanskt körkort också ;) O det är absolut inte lika dyrt o krångligt som det är hemma i Sverige. Jag kommer "bara" att få göra ett teori test för typ 15 dollar. Sedan hade det ju varit bra o ha en amerikansk legitimation. För alla ser ut som frågetecken varje gång man visar sitt fina lilla rosa körkort :P Men jag vet inte riktigt. Kan väl inte påstå att jag är jättepepp på att försöka ta mig igenom en teoribok på engelska. Men det är kanske värt det?

Vad tycker ni? Ska jag försöka plugga körkortsteori igen o satsa på att ta ett amerikanskt körkort? Eller låta mina värdföräldrar fixa allt med försäkringsbolaget o slippa plugga?

Kommentarer
Louise

Plugga tycker jag, det är inte alls lika jobbig bok som hemma, den är supertunna ca 150 sidor om jag inte minns fel ;) och jag tycker det är supercoolt att ha ett amerikanskt körkort, dessutom så finns det test som man kan ta på internet innan man tar själva teoriprovet, 01quiz.html" rel="nofollow">http://www.state.nj.us/mvc/manuals/chap01quiz.html Kram

2009-09-22 18:31:57
Jasmin

Det låter coolt gums men jobbigt att plugga teorin :P Men om du har lust med de så varför inte de är inte dåligt att ha :)

2009-09-22 18:32:29
URL: http://misspersian.blogg.se/
malin (din klass) ;)

TA KÖRKORTET !

2009-10-01 13:33:24

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0