Torsdag - Funderingar

Jag skulle inte kalla det hemlängtan... men idag har jag en konstig känsla av längtan efter ER. Jag skulle inte direkt vilja sitta hemma nu, o missa de möjlighter som finns här. Men jag skulle så vilja ha er här. För det är umgänget med helt underbara kompisar som jag saknar allra mest. Visst, jag var ute igår igen med ett gäng au pair tjejer, o det är absolut trevligt, tolka mig inte fel. O Sanna som också är från Sverige är jättehärlig o umgås med. Men. Det är inte NI.

Bläddrade precis förbi en massa bilder på facebook. O allt som hände runt studenten, balen och under de sista veckorna på stagg, känns så himla långt borta. Hände verkligen allt det där? Inge mer SP06E, och abslout inge mer skola och stagg. Känns väldigt konstigt. För på något sätt finns inte "hemma" kvar. För hemma för mig var Rockneby, Kalmars gator, Stagg med alla klasskompisarna, det var tjejkvällarna och KM onsdagarna. Med ER. Men nu är ni på ett sätt borta. Vi har alla valt olika vägar, och det som en gång var vår mittpunkt - stagg. Har vi inte längre kvar.

När jag kommer tillbaka från det här året i USA, så kommer ingenting vara sig likt hemma. O jag tror att det är det som skrämmer mig. O det är nog också det som gör att jag läntar efter alla där hemma. För jag är helt enkelt rädd för att förlora er. För jag vill så himla gärna visa er allt här, samtidigt som jag så gärna velat vara med er, o se allt som ni ser o gör just nu. Jag ångrar absolut inte att jag valde att åka hit. Men jag vill vara på flera ställen samtidigt - något som jag självklart vet är omöjligt. För samtidigt som jag vill se och göra allting här. Oavsett om det handlar om att resa runt i USA och upptäcka den amerikanska kulturen, eller bara få göra enkla saker som att få busa med Cameron och Shane. Så vill jag samtidigt har möjligheten att möta er på KM en onsdags kväll, eller shoppa med mamma och Sara, eller bara leka med småkusinerna. Jag vill göra allt.

För jag kan inte annat än sakna...










































Kommentarer
mamma

Jädra unge nu har du fått mig att gråta.

Jag älskar dig!

2009-09-03 18:25:45
hanna

superfina bilder emelie! vi saknar dig här hemma. men jag hoppas såklart du har det toppen i usa, många kramar! =)

2009-09-03 20:55:53
Matto

Jag är helt tårögd, måste stoppa haha. Just det här problemet har jag gått runt och tänkt på i flera dagar. Shit, ser nästan inte skärmen haha. Men usch, det är just det här som är så himla jobbigt. Jag har åkt till Sthlm nu för att söka jobb, men jag saknar allt så sjukt redan efter en vecka. Det är nu alla sticker. Susse och Rebecka stack ju idag. Flera sticker så småningom. Jag vet inte om jag hade nån poäng men det du skriver är gripande, och jag förstår exakt vad du menar. Jag vågar inte ens kolla på studentbilderna nu.

2009-09-03 21:03:07
URL: http://hippiekick.blogspot.com
jasmin

Men nu får du sluta gums sitter här och stor gråter knappat att jag man skriva :( Men förstår exakt hur du känner men du ska inte vara rädd för att vi ska glömma dig eller något du finns i våra hjärtan och vi känner saknaden lika mycket som du. Jag saknar stagg och klassen sjukt mycket speciellt stunderna i B10 tänk att de är över jag kan inte fatta att studenten har vart de är sjuk jag vet exakt hur du känner men du ska absolut inte känna att du missar så jävla mycket för de är de vanliga jobb,skola osv. Tänk inte på att du kommer missa en massa njuut av dina härliga stunder vi är alla avisar på dig och tänker på hur bra du har det <3



Nu blev de en massa pladder som vanligt men hoppas du förstår vart jag vill komma med :P

2009-09-03 21:31:40
URL: http://misspersian.blogg.se/
Frajda

Hu, så sentimentalt det blev! Men jag kan inte annat än att hålla med dig! Men vet du vad, när en dörr stängs så öppnas ju ett annat fönster även om man saknar det som varit. Jag gör det med, massor! Men det ska bli så bra alltingen i alla fall. Nu tjänar ja pengar så sen kommer jag och hälsar på! om jag fortfarande är välkommen ;) Njut av situationen istället så gott det går ! :) PUSSPUSSPUSS gullunge!

2009-09-03 22:54:35
Jenny

Men lägg av då! Du gör mej så sentimental :P Jag träffade en kille från Kalmar på jobbet idag, fick sån sjuk hemlängtan att jag knappt kunde jobba på en kvart :P Saknar dej vännen, vill så gärna att ni alla ska få se de underbara liv jag har här i Göteborg, och vill så gärna vara med om allt awesome som händer hos dej :) Men vi kommer ju ses ganska snart, right? ;) PUSS PÅ DEN INTERNATIONELLA!!! (förresten, va du TVUNGEN att lägga upp bilder på Adam?! vadå att jag blev tårögd :P)

2009-09-04 01:38:35
Jessika

ÅHHHHHH !! Saknar dig också, dig och hela SP06E. Blir precis som alla andra som kommenterat sentimental. Tryggheten i Sp06E och tjejerna som drack thé hemma hos Rebecka (;))är borta!



Även om saker och ting kommer vara annorlunda, vi har förändras och typ allt annat när du kmr hem så kommer vi fortfarande vara dom som gick i SP06E och drog till KM efter förfester hos Rebecka eller Frida, vi kommer fortfarande vara vi och KM kommer fortfarande finnas kvar ;) :)



PUSS !!

2009-09-04 14:00:36
Sara Torkel

Sitter och läser dig blogg för första gången. Har sagt till mig själv flera gånger att jag ska läsa den men det har inte blivit av. Att läsa om hur "jag åker in till New York" och "vi åt vid Times square" gör att jag längtar tillbaka, och du bor där nu! Jag kan inte förstå det, men jag kan förstå att du trivs :)



Sen skrev du det här inlägget och jag blev, precis som många andra i Sp06e, helt tårögd. Det är så sjukt att vi inte kommer ses på samma sätt igen, kanske aldrig mer. Jag har tyckt det har varit så skönt att slippa gå tillbaka till skolan, men nu ändrar jag mig snart. Fan va kul vi hade egentligen..



Är så imponerad av dig Emelie! Vilken erfarenhet du får :)Du gjorde rätt som åkte, för här händer inte mycket! haha! hoppas det fortsätter vara kanon där

borta på andra sidan vattnet!



Puss o Kram Sara

2009-09-08 18:35:05
Sara Torkel

Sitter och läser dig blogg för första gången. Har sagt till mig själv flera gånger att jag ska läsa den men det har inte blivit av. Att läsa om hur "jag åker in till New York" och "vi åt vid Times square" gör att jag längtar tillbaka, och du bor där nu! Jag kan inte förstå det, men jag kan förstå att du trivs :)



Sen skrev du det här inlägget och jag blev, precis som många andra i Sp06e, helt tårögd. Det är så sjukt att vi inte kommer ses på samma sätt igen, kanske aldrig mer. Jag har tyckt det har varit så skönt att slippa gå tillbaka till skolan, men nu ändrar jag mig snart. Fan va kul vi hade egentligen..



Är så imponerad av dig Emelie! Vilken erfarenhet du får :)Du gjorde rätt som åkte, för här händer inte mycket! haha! hoppas det fortsätter vara kanon där

borta på andra sidan vattnet!



Puss o Kram Sara

2009-09-08 18:37:04

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0