Vad skulle hända?

Vad skulle hända egentligen?

- om min värdpappa förlorade sitt jobb?

Det värsta är att jag börjar bli orolig för att han kanske kommer att göra det... Curt jobbar på Microsoft, o tidigare har de haft något stort uppdrag till the goverment. Men nu, så har de visat sig att regeringen inte har pengar att ge Microsoft för det arbete de har/skulle ha utfört. O därför så har uppdraget lagts ner... o min värdpappa o 50 andra har alldeles för lite jobb att utföra. Så hela förra veckan o denna veckan kommer min värdpappa att jobba från det lokala kontoret här, då han inte behövs just nu i Washington. O därför har jag varit ledig hela dagen idag, o jag kommer även att vara ledig hela tisdagen...

Jag vet inte alls vad som händer... Curt försökte förklara det för mig, men jag vet inte riktigt vad det innebär. Det enda jag vet är att Microsoft inte har fått pengar för att betala min värdpappa o de resterande 50 arbetarna för deras vanliga arbetstimmar. O därför jobbar de alla nu mycket mindre än vanligt, o därför är Curt hemma mycket mer, då han inte behöver åka till Washington DC. Jag vet inte alls vad det innebär ekonomiskt för min familj eller någonting. Jag vet inte ens om det har påverkat min värdpappas lön ännu. Men vad skulle hända om han nu måste gå ner i tjänst, eller om Micrsoft kommer att bli tvugna att sparka folk??? Vad händer om min värdfamilj inte kommer att ha råd att ha kvar mig? Tanken slog mig idag... o den gör mig riktigt rädd. För jag vill verkligen inte byta familj. Ska jag göra detta au pair året, så vill jag ju vara här o ingen annanstans. För jag tror ärligt talat att jag kommer åka hem om jag inte får stanna kvar här. (Få inte panik nu, det är ingen som sagt nått om att det finns en risk för att jag inte kommer att få stanna kvar. Men tanken har slagit mig... o det är inte riktigt nån som har bekräftat den, eller sagt att den inte stämmer) Men jag hoppas bara att det är en tillfällig svacka för Micrsoft, o att min värdpappa snart kommer att vara tillbaka som vanligt. Så att allt kan gå tillbaka till det normala, o så att min klump i magen kommer att försvinna...

Kommentarer
Cecilia

Vilken jobbig situation för alla! Jag håller verkligen tummarna för dig och att allting skall fortsätta vara bra. Du verkar ha hamnat i en underbar familj och det vore jätte tråkigt om du var tvungen att lämna allting pga ekonomin.

Håller tummarna för att det inte skall bli så!

2009-09-29 01:55:47
URL: http://chibs.blogg.se/
Jasmin

Neej vilken dålig nyhet!! jag hoppas det verkligen fixar sig med allt håller tummarna gums <3

2009-09-29 12:15:48
URL: http://misspersian.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0